راهکار جدید خودروسازان برای کاهش هزینه

اتکای صنعت خودروسازی به قطعات چینی مشکلات جدیدی را برای صاحبان خودروهای صفر کیلومتر ایجاد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از "محدوده" با حضور در بسیاری از نمایدگی های خودروسازان، بسیاری از مراجعه کنندگان از نقص هایی شکایت می کنند که بسیار عجیب به نظر می رسد به طوری که متولیان این نمایندگی ها عیوب خودروها را ناشی از قطعات چینی استفاده شده عنوان می کنند. این در حالی است که د و خودروساز بزرگ کشور هر دو اعلام کرده اند که در خطوط تولیدشان از کالای چینی استفاده می کنند ، اما با این توجیه که قطعات وارداتی آنها قطعاتی است که تولیدکنندگان از تولید آنها عاجز هستند.
شاید به همین دلیل است که برخی معتقدند خودروهای تولید داخل که مدل های 2 یا 3 سال پیش آنها کیفیت قابل قبولی داشته اند، در مدل های جدید خود با افت کیفیت مواجه شده اند.
گفتنی است در حال حاضر 2000 واحد قطعه سازی خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد، 1300 واحد فعال هستند و بقیه به حال نیمه تعطیل درآمده اند.
این گزارش می افزاید چین قطعات نامرغوب خودرو تولید می کند که به خاطر تولید انبوه و کاهش هزینه تولید ارزان تر از تولید داخلی تمام می شود. به نظر می رسد با توجه به عدم افزایش بهای خودروهای ایرانی در طول سال گذشته و سال جاری بهره گیری از قطعات چینی و ارزان در خط تولید شرکت ها به منظور حفظ حاشیه سود عرفی رایج شده است.
برچسب ها: خودرو ، ایران ، قطعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار