اراک/

!کشف جدید دانشمندان در مورد ديابت

علت اصلی بیماری دیابت ریشه در استخوان دارد

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک ، علت واقعی بیماری دیابت ریشه در استخوان دارد نتایج عجیب بررسی ها حاکی از آن است که بیماری دیابت ریشه در استخوان افراد دارد . هورمونی که موجب تنظیم متابولیسم بدن می شود از سلولهای استخوانی نشأت می گیرد. تحقیقات بسیاری نشان داده که این ماده که استئوکلسین نام دارد و از سلولهای استخوانی تولید می شود، چنانچه به اندازه کافی تولید نشود سوخت و ساز بدن را دچار اختلال کرده و موجبات بیماری دیابت نوع دو را فراهم می آورد.

دانشمندان با این کشف امیدوارند بتوانند راههای تازه ای برای درمان این بیماری مزمن بیابند و سوخت و ساز بدن را کنترل نمایند. تا کنون تصور می شد که اختلالات متابولیسمی به ویژه دیابت صرفاً مربوط به لوزالمعده و ترشح انسولین و یا تغذیه و ارث می باشد.

به عقیده محققان یکی از مزایای این ماده این است که همه ما آن را در بدن خود داریم و یک ماده خارجی نیست که بدن آن را نپذیرد فقط باید راه کنترل آن را پیدا کرد. با توجه به اینکه در حال حاضر میلیونها نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند این کشف می تواند به تولید دارویی که متابولیسم بدن را کنترل کند، منجر شود و بسیاری افراد به جای استفاده از داروها و انسولین از یک ماده طبیعی که در بدنشان موجود است بهره مند گردند.  /س
برچسب ها: دیابت ، استخوان ، هورمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.