توييتر مدرك محكوميت معترضين وال استريت!

دادگاه نيويورك طي حكمي شبكه اجتماعي "توييتر" را ملزم به تحويل پست هاي نوشتاري معترضان اشغال وال استريت كرده تا پس از شناسايي و بازداشت معترضان مدارك لازم براي محكوم كردن آنها داشته باشد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ مالكوم هريس يكي از صدها معترضي است كه در ماه اكتبر در جريان اعتراضات به نظام سرمايه داري آمريكا در ميان تظاهر كنندگان پل بروكلين در نيويورك بازداشت و مورد محاكمه قرار گرفته است.

در مورد اين پرونده و بسياري از پرونده هاي معترضين كه هم اكنون در حال رسيدگي است، دادستان و بازپرس پرونده درخواست بررسي پست ها و پيغام هاي متهمين و در واقع معترضين را دارند تا مشخص شود كه چگونه پيغام ها و هماهنگي ها در اين شبكه اجتماعي ميان مردم، رد و بدل شده است.

معترضان سياست هاي آمريكا و تظاهر كنندگان جنبش وال استريت از ابتدا از توييتر به عنوان ابزاري براي هماهنگي فعاليت هاي خود استفاده كرده اند و از همان آغاز نيز مشخص بود كه شركت توييتر به هيچ وجه تمايلي براي اين كار نداشته و سعي در سانسور اين جنبش داشته است.

اين شركت هم اكنون به نام حفظ حريم شخصي كاربران خود و به خاطر از دست ندادن كاربران بيشمار و سلب اعتماد آنها به ظاهر با اين دستور دادگاه مخالف است، اما به نظر مي رسد بزودي تسليم اين حكم دادگاه شده و اطلاعات بسياري از كاربران خود، خصوصا كساني كه از اين شبكه اجتماعي براي هماهنگي برنامه هاي اعتراض آميز خود استفاده كرده اند را در اختيار بخش قضائي و دادگاه اين كشور قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار