حضور معتمدی در انگلستان/باز گرداندن آرزو به تیم ملی از حرف تا عمل!

مسئولان فدراسیون در نظر دارند تا در صورت مهیا شدن شرایط متعمدی را به تیم ملی بازگردانند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اتفاقات اخیر این روزهای فدراسیون قایقرانی در آستانه رقابتهای المپیک 2012 لندن آن قدر زیاد بود که خداحافظی معتمدی از تیم ملی و اتفاقات پس از آن دیگر به چشم نمی آید.
از بحث تعلیق و المپیک که بگذریم این بار نوبت آرزو معتمدی است که پس از برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در تهران دیگر خبری از او نشد.
9ماه پیش بود که ایران در رشته آبهای آرام میزبان کشورهای آسیایی برای برگزاری مسابقات گزینشی المپیک بود 21 کشور در این دوره از رقابتها حضور پیدا کردند پس از آغاز این رقابتها مسئولان فدارسیون پیش بینی این را می کردند که در بخش بانوان صاحب دو سهمیه شویم و متاسفانه در آستانه برگزاری این رقابتها علیرضا علی محمدی یکی از بخت های کسب سهمیه المپیک دچار آسیب دیدگی شد و از حضور در رقابتهای انتخابی المپیک بازماند اما آنها از کسب سهمیه در بخش بانوان چندان امیدوار نبودند.
با برگزاری مسابقات طبق پیش بینی ها احمد رضا طالبیان یکی از بهترین قایقرانان کشورمان موفق شد با اختلاف زیاد از سد حریفان آسیایی خود عبور کند و اولین سهمیه المپیک را برای کشورمان به دست آورد.
اما در بخش بانوان آرزو معتمدی، در رقابت با حریفان خود در جایگاه چهارم ایستاد اما با توجه به اینکه سایر حریفان این ملی پوش موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند به همین دلیل وی موفق شد دومین سهمیه را برای ایران به دست آورد.
طبق قوانین فدراسیون جهانی سهمیه به قایق تعلق می گیرند نه فرد به همین دلیل مسئولان فدراسیون اعلام کردند این مسابقات ملاک انتخاب قایقرانان اعزامی به المپیک نیست و با برگزاری مسابقات انتخابی تکلیف قایقرانان اعزامی مشخص می شود با پایان این رقابتها تمرینات قایقرانان در دریاچه آزادی تهران از سر گرفته شد و اواخر سال گذشته بود که قایقرانان با هدف برپایی اردوی بلند مدت راهی اردوی مالزی شدند.
با بازگشت از این مسابقات انتخابی المپیک 25 فروردین ماه سال جاری برگزار شد و در بخش آقایان بار دیگر طالبیان آمادگی خود را به رخ سایر ملی پوشان کشید و حضورش در لندن را قطعی کرد اما در بخش بانوان رقابت تنگاتنگی بین آرزو حکیمی و آرزو معتمدی بود که در نهایت این حکیمی بود که با قرار گرفتن در جایگاه نخست خود را جایگزین معتدی کرد.
مسابقات انتخابی با حواشی زیادی روبه رو بود به طوری که شنیدها حاکی است پیش از آغاز این رقابتها برخی ها اقدام به تخریب روحیه معتمدی کرده و در نهایت این حکیمی بود که موفق به کسی مجوز لندن شد.
با پایان این رقابتها آرزو معتمدی با گرفتن پاسپورت خود از فدراسیون اردوی تیم ملی را ترک کرد و حتی به همراه تیم ملی در رقابتهای کاپ جهانی حضور پیدا نکرد.
ایرج اقیمی مربی این تیم تلاش زیادی کرد تا وی را به تیم ملی باز گردند اما وي موفق نشد و معتمدي اعلام كرد پس از 2 هفته در خصوص بازگشتنش به تيم ملي تصميم گيري خواهد كرد.

مدتي زيادي  است كه از آن روز مي گذرد اما تا كنون خبري از معتمدي نشده است.

معتمدي نزديك به 7 سال در تيم ملي عضويت داشته و بزرگترين آرزويش حضور در رقابت هاي المپيك لندن بود و پس از اينكه حكيمي جايگزين اين قايقران شد روحيه معتمدي به شدت تضعيف شد.

قايقراني رشته اي است كه ملي پوشان براي حضور قدرتمند رد مسابقات نياز به انجام تمرينات پر قدرت و فشرده اي دارند و در طي اين سال ها معتمدي تلاش زيادي كرد تا در بخش بانوان و به موفقيت هاي بزرگي دست پيدا كند.
به گفته مسئولان معتمدي يكي از سرمايه هاي اين رشته است و آنها به دنبال اين هستند تا وي را به تيم ملي باز گردانند.

نزديك به يك ماه است كه معتمدي راهي انگليس شده است تا مدتي را در اين كشور به همراه برادر بزرگتر خود زندگي كند اما مشخص نيست كه وي به ايران باز مي گردد يا در اين كشور مي ماند.

طبق شنيده ها پيش از حضور اين قايقران در انگلستان مسئولان فدراسيون تلاشي باري بازگرداندن وي به تيم ملي نكردند و به همين دليل وي ترجيح داده است براي استراحت راهي انگليس شود.

به نظر مي آيد در صورتيكه معتمدي قصد حضور مجدد در تيم ملي را داشت در اين مدت كه زمان زيادي از مسابقات انتخابي المپيك گذشته است تصميم به بازگشت مي گذاشت و حالا مسئولان به دنبال بازگشت اين قايقران به تيم ملي هستند.

البته پيش از اين مربي تيم ملي تلاش زيادي كرد تا وي را به تركيب تيم ملي بازگرداند  اما با توجه به اينكه معتمدي از روحيه خوبي برخوردار نيست به همين دليل بعيد است كه وي قصد حضور مجدد در تيم ملي را داشته باشد.

در بين قايقرانان حاضر در مسابقات انتخابي آرزو معتمدي نتوانست قابليت خود را به نمايش بگذارد و برخي ها معتقدند وي از لحاظ جسمي در شرايط خوبي قرارداشت وي از لحاظ روحي در شرايط مناسبي نبود و همين امر باعث شد تا وي از لحاظ روحي لطمه بزرگي ببيند و تا حد زياد باعث تخريب اين ملي پوش شد.

بازگشت مجدد معتمدي به اردوي تيم ملي به تصميم اين ملي پوش بستگي دارد و همچنين بايد ديد در آينده صحبت هاي مسئولان فدراسيون در خصوص راضي كردن اين قايقران چقدر به عمل تبديل مي شود./با

برچسب ها: معتمدی ، انگلستان ، آرزو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار