دستگیری ابلیس سیاه (شیطان صفت)

سرقت های مقرون به آزار و اذیت توسط راننده ابلیس

مرد شیطان صفت که به بهانه ی مسافربری خانم های جوان را سوار می کرد و بعد از آزار و اذیتشان با تهدید اموالشان را می دزدید سرانجام با تلاش پلیس تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در ساعت 22:00 دوازدهم آذر سال گدشته خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 136 فرجام به مأموران اعلام کرد که توسط راننده یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد سرقت و آزار و اذیت قرار گرفته است .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
با ارجاع پرونده به اداره شانزدهم پلیس آگاهی ، شاکی پرونده با حضور در این اداره به کارآگاهان گفت : در ساعت 18:00  همان روز در میدان آجودانیه [ و پس از تعطیلی محل کار ] ، به قصد رفتن به منزل سوار یک [ دستگاه ] خودرو پراید سفیدرنگ شدم و از راننده خواستم تا به سمت اتوبان امام علی برود . بعد از طی مسافتی ، ناگهان راننده ی پراید مسیر خود را تغییر داد و در داخل یک خیابان خلوت توقف کرد و درب های خودرو را قفل کرد ؛ من تعجب زده شده بودم و ترسیدم و تلاش کردم [ تا از ماشین ] پیاده شده و خودرو را ترک کنم [ اما ] ظاهر قفل درب خودرو خراب بود و از داخل بار نمی شد . در این زمان [ راننده پراید ] گردنبند مرا پاره کرد و قصد آزار و اذیت مرا داشت که در برابر او مقاومت کرده و او نیز [ با مشاهده مقاومت از سوی من ] بوسیله اسپری اشک آور و چاقو شروع به تهدید من کرده و با ضرب و جرح و کشیدن موهایم مرا مورد اذیت و آزار قرار داد و .... ؛ پس از آن نیز [تمامی] وسایل همراه من شامل گوشی تلفن همراه ، دفترچه حساب بانکی ، گردنبند طلا و عابر بانک و وجوه نقد مرا سرقت کرد و در حالیکه مدعی شده بود که از من فیلم تهیه کرده است مرا تهدید کرد که اگر موضوع را به پلیس و یا کسي دیگر اطلاع دهم ، آبرویم را خواهد برد و سپس شروع به حرکت کرد و به اتوبان ارتش رفت و قبل از رسیدن به شهرک [ شهید ] محلاتی درب خودرو را باز کرد و مرا به بیرون پرتاب کرد و در آن لحظه به علت ترس و وحشت فراوانی که داشتم ، نتوانستم شماره پلاک پراید را بردارم ؛ در زمانیکه راننده پراید در حال پرتاب کردن من به بیرون از ماشین بود ، یک دستگاه خودرو ریو Rio با دو سرنشین خانم که شاهد صحنه پرت شدن من بودند ، پس از توقف و اطلاع از موضوع مرا به خانه رسانده و من نیز با وجود تهدیدهای راننده پراید در خصوص انتشار فیلم بلافاصله به کلانتری مراجعه و موضوع را به پلیس اطلاع دادم " .  
همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی خودرو پراید و راننده آن ، کارآگاهان به بررسی شکایت های مشابه دیگر با موضوع "سرقت مقرون به آزار و اذیت توسط راننده یک دستگاه خودرو پراید" پرداخته و موفق به شناسایی دو قربانی دیگر در این پرونده شدند .  
تحقیقات انجام شده از این دو شاکی جدید پرونده نشان داد که آنها نیز چند روز قبل و توسط راننده ی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد سرقت ، ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار گرفته اند که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و با توجه به حساسیت موضوع ، هر دو پرونده های جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
با حضور شکات اخیر و انجام تحقیقات تخصصی ، آنها نیز در اظهارات مشابه یکدیگر به تشریح نحوه سرقت اموال ، تهدید و ضرب و شتم  و آزار و اذیت توسط راننده پراید پرداختند .  
یکی از شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 18:30 نهم آذر سال گذشته به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید صندوق دار سفید رنگ شده بودم که راننده ی آن در خیابان دارآباد و به بهانه شلوغی خیابان ، به داخل کوچه های فرعی رفت و سپس وارد یک بن بست در جمال آباد در منطقه دارآباد شد ؛ زمانیکه متوجه نیت راننده پراید شدم با خواهش و التماس کردن قصد نجات خودم را داشتم اما وی بدون توجه کردن به التماس کردن های من ، با تهدید اسپری اشک آور اقدام به  زورگیری و آزار و اذیت من کرد ؛ با این وجود و در لحظه ای که راننده پراید قصد داشت تا مرا از ماشین به بیرون پرت کند ، توانستم شماره پلاک پراید را به خاطر بسپارم " . شاکی دیگر پرونده نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 20:30  در منطقه آجودانیه ـ مقابل ساختمان شهرداری منتظر تاکسی بودم که به عنوان مسافر سوار یک خودرو پراید سفید رنگ شدم که راننده آن در یکی از کوچه های آجودانیه اقدام به زورگیری از من کرد که در آنجا یک جفت گوشواره ، دو حقه انگشتر طلا و همچنین مبلغ 30 هزار تومان وجه نقد و دو عدد عابر بانک مرا به همراه رمزهای آنها از من سرقت کرد و پس از آن نیز مرا مورد اذیت و آزار قرار داده و نهایتا در اتوبان امام علی پیاده کرد و از محل متواری شد " .  
تحقیقات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری راننده پراید :  
با توجه به اظهارات و اطلاعات بدست آمده از هر سه شاکی پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در خصوص مشخصات ظاهری راننده پراید که بنا بر اظهارات شکات فردی قوی هیکل و دارای قدی بلند عنوان شده بود ، اقدام به چهره نگاری تصویر متهم کرده و تصویر بدست آمده از متهم ، مورد تأیید هر سه شاکی پرونده قرار گرفت .  
در ادامه تحقیقات و با توجه به سرقت عابر بانک های متعلق به مالباختگان توسط راننده پراید ، کارآگاهان پس از شناسایی محل های برداشت وجوه نقد از حساب های عابر بانک های متعلق به شکات پرونده و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی موفق به تهیه اولین تصویر واقعی از متهم تحت تعقیب خود شدند که هر سه شاکی پرونده به محض مشاهده تصاویر بدست آمده از شعبه بانک بلوار ارتش ، صاحب تصویر را به عنوان راننده پراید مورد شناسایی قرار دادند .  
در ادامه و با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص شماره پلاک خودرو ، کارآگاهان ضمن شناسایی هویت مالک خودرو و شناسایی سکونت مالک خودرو در خیابان فرجام ، در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که خودرو متعلق به یک خانم می باشد که خودرو در اختیار فرزند وی به هویت محمدرضا . ز ( 30 ساله ) قرار داشته و با آن به مسافرکشی می پردازد ؛ با شناسایی هویت دقیق "محمدرضا . ز" و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از متهم ، هر سه شاکی پرونده صراحتا و به صورت 100 درصد به عنوان راننده پراید و شخصی که هر سه نفر آنها را مورد تهدید و آزار و اذیت قرار داده بود ، معرفی و مورد شناسایی قرار دادند .  
با شناسایی هویت دقیق متهم پرونده و شناسایی محل سکونت و محل های تردد متهم در منطقه شرق تهران ، کارآگاهان اداره شانزدهم این مناطق را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و سرانجام متهم را در ساعت 12 نوزدهم اردیبهشت سال جاری در حین تردد با خودرو پراید و در منطقه نارمک ـ خیابان مدائن دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو علاوه بر کشف یک عدد اسپری گاز اشک آور موفق به کشف عابر بانک های متعلق به دو نفر از مالباختگان شدند .  
با دستگیری و انتقال متهم به اداره شانزدهم ، بلافاصله مواجهه حضوری بین متهم و  شکات پرونده انجام و هر سه نفر بار دیگر متهم را مورد شناسایی قرار دادند ؛ متهم نیز که با توجه به شناسایی دقیق توسط شکات و همچنین کشف اموال مسروقه از داخل خودرو پراید ، چاره ای جز اعتراف نداشت صراحتا به هر سه فقره سرقت مقرون به تهدید و آزار و اذیت اعتراف کرد ؛ وی در خصوص زورگیری و آزار و اذیت یکی از شکات در منطقه آجودانیه ( اولین شاکی پرونده ) به کارآگاهان گفت : "در حدود چهار ماه پیش در حال رفتن به خانه بودم که در میدان آجودانیه یک نفر خانم [ جوان ] را دیدم که [ منتظر تاکسی ] ایستاده بود . [ با ماشین ] به سمتش رفتم و او نیز گفت که به سمت امام علی می رود ؛ ایستادم و او را سوار ماشین کردم ؛ مقداری که حرکت کردم به داخل یک کوچه فرعی و خلوت پیچیده و به او گفتم که کیف و پول هایش را به من بدهد و [ بعد ] اسپری را به سمت او گرفته و حدود 20 هزار تومان وجه نقد همراه وی را به همراه یک عدد گوشی تلفن همراه و یک عدد عابر بانک از او سرقت کرده و سپس او را مورد آزار و اذیت قرار دادم ".  
سرهنگ عباسعلی  محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی متهم از سوی هر سه شاکی پرونده و همچنین اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت های مقرون به تهدید و آزار اذیت ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار ادراه شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شهروندان بویژه خانم های جوان و دیگر شکات احتمالی که بدین شیوه و توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ صندوق دار مورد زورگیری ، ضرب و جرح ، تهدید و آزار اذیت قرار گرفته اند درخواست و دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ". /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار