رودهن/ در پی رگبار شدید در فیروزكوه؛

سیل به بخشی از منازل و مزارع روستایی خسارت زد

در پی رگبار شدید در فیروزكوه و جاری شدن سیل، بخشی از منازل مسكونی، باغات و اراضی كشاورزی این شهرستان دچار آسیب و خسارت شد.

سعید افشار نادری' فرماندار فیروزكوه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در پی بارش تگرگ و باران شدید در منطقه 'طرود'، سیل نسبتا سنگینی بر زمین جاری شد كه در نتیجه آن بخش عمده ای از باغات، مزارع و مسیرهای مواصلاتی روستاهای طرود، 'سرانزا' و همچنین منطقه 'فرح آباد' دچار خسارت قابل توجهی شد.

وی گفت: در جریان این سیلاب، بسیاری از منازل روستاییان طرود دچار آبگرفتگی شد و همچنین محور مواصلاتی این روستا مسدود گردید.

فرماندار فیروزكوه خاطرنشان كرد: به محض اطلاع از وقوع سیل و با هماهنگی های به عمل آمده، ستاد مدیریت بحران شهرستان وارد عمل شد و با اعزام عوامل راهداری، هلال احمر، سپاه ناحیه مقاومت بسیج و شهرداری، عملیات آغاز و محورهای مواصلاتی سمنان- فیروزكوه و سرانزا- طرود بازگشایی شد.

وی افزود: با همكاری عوامل هلال احمر، عملیات تخلیه آب به وسیله پمپ از منازل روستائیان آغاز شد كه كماكان ادامه دارد.

افشار نادری در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما كه آیا وقوع سیل می تواند ناشی از عدم اجرای طرح های آبخیزداری در منطقه باشد، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه بارش باران به صورت رگباری اتفاق افتاده است، در چنین مواقعی بر اثر شدت ضربات وارده باران خاك كوبیده می شود و مشاهدات در منطقه نیز حاكی از ورود سیلاب از چهار طرف روستای مذكور بوده است.

وی تصریح كرد: از 18 حوزه آبخیز شهرستان فقط در چهار حوزه عملیات آبخیزداری انجام شده است و اجرای كار در مابقی حوزه ها نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.

شایان ذكر است سیل در محدوده شهری فیروزكوه به مزارع و باغات خیابان 'تختی' و خیابان 'راه آهن' خسارات قابل توجهی وارد نموده است.

فرماندار فیروزكوه به اتفاق تعدادی از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان از مسیرهای خسارت دیده و روستای طرود بازدید نموده و از نزدیك در جریان عملیات امدادرسانی و پاكسازی معابر، خیابان ها و معابر قرار گرفت و دستورات لازم را در خصوص میزان خسارت حادثه دیدگان و ارسال آنها به دستگاه های ذی ربط صادر نمود./س

برچسب ها: سیل ، روستا ، فیروزکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.