رودهن/

حل معضلات 'تنگه واشی' نیازمند عنایت ویژه مراجع فرادستی است

رودهن- باشگاه خبرنگاران فرمانده انتظامی شهرستان فیروزكوه گفت: حل معضلات منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی نیازمند توجه مسئولان و عنایت ویژه مراجع فرادستی است.

سرهنگ 'علیرضا واحدی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مشكلات عدیده موجود در این منطقه، اظهار داشت: با توجه به حضور خیل عظیم گردشگران در ایام تعطیلات و روزهای پایانی هفته، زیرساخت های موجود پاسخگوی تقاضای مسافران و گردشگران نیست.

وی با اشاره به نبود مدیریت و متولی واحد در ساماندهی این منطقه، افزود: نامناسب بودن جاده ارتباطی، آسفالت ورودی روستای 'جلیزجند'، درگیریهای بین اهالی منطقه و گردشگران به دلیل پوشش نامناسب گردشگران، ورود توریست ها به مزارع و باغات روستاییان، غیر واقعی و بیش از اندازه بودن قیمت اجناس و حق پاركینگ ها، عدم نظارت دستگاه های متولی، ترافیك شدید در محور كه گاها به یك طرفه شدن آن می انجامد و حضور كمرنگ پرسنل امدادی و خدمات رسان از جمله مشكلات موجود در این سایت گردشگری است.

واحدی همچنین نیاز به تامین امنیت توریست های خارجی، عدم وجود راه فرعی مناسب در زمان امداد رسانی، عدم آنتن دهی تلفن همراه، عدم وجود خدمات آب و برق، تغییر كاربری اراضی كشاورزی و تبدیل برخی مزارع و باغات به پاركینگ، نامناسب بودن وضعیت سرویس های بهداشتی، عدم حضور نهادهای فرهنگی ارشاد و تبلیغات اسلامی در منطقه، فعالیت تورهای غیر مجاز و مسافر كشی برخی از اهالی با اسب و قاطر كه بعضا مزاحمت هایی را به خصوص برای بانوان به دنبال داشته است، از جمله مشكلات موجود در این سایت برشمرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزكوه تصریح كرد: متاسفانه نیروی انتظامی نیز از حداقل امكانات و شرایط لازم از جمله ایستگاه تحت نظر گاه، ساختمان مناسب برای استقرار پلیس، خودروی حمل متهم و . . . بهره مند و برخوردار نیست كه خود به مشكلات موجود دامن می زند.

وی پیگیری نشدن مصوبات شورای تامین شهرستان را از دیگر معضلات این منطقه برشمرد و گفت: به دلیل عدم خدمات رسانی مناسب از سوی دیگر نهادهای متولی در شهرستان، هم اكنون عوامل انتظامی و پلیس بیشترین بار معضلات این منطقه را به دوش می كشند و مردم نیز به همان نسبت، فقط از این نهاد امنیتی انتظار دارند.

واحدی خاطرنشان كرد: حل چالش فراروی منطقه تنگه واشی و رفع و رجوع مشكلات فرهنگی موجود در آن، نیازمند همیت شهرستانی و عنایت ویژه مسئولان و مراجع فرادستی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.