فاکس نيوز؛

به قدرت رسيدن اسلام خواهان در مصر روابط قاهره واشنگتن تيره مي شود

با به قدرت رسيدن اسلامخواهان در مصر آينده روابط واشنگتن و قاهره در هاله اي از ابهام فرو رفته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  فاکس نيوز ؛ با انتخاب شدن يک رئيس جمهور اسلامخواه در مصر ،  سوالات زيادي درباره آينده رابطه آمريکا با اين کشور به وجود آمده است. محمد مرسي هفته  گذشته به عنوان رئيس جمهور جديد مصر سوگند ياد کرد.او عضو اخوان المسلمين است . که به نظر مي رسد به دليل آموزش در آمريکا  مواضع ميانه تر اتخاذ کرده باشد.
به نظر نمي رسد که محمد مرسي بخواهد يک دولت ديني و مذهبي در مصر ايجاد کند. مصر دومين دريافت کننده کمک هاي خارجي آمريکا بعد از اسرائيل محسوب مي شود. از اين رو برخي کارشناسان معتقدند که واشنگتن بايد به اخوان المسلمين فرصت بدهد.
کيت مک فارلند مفسرامنيت ملي فاکس نيوز مي گويد: اگر به اين علت که اخوان المسلمين در مصر به قدرت رسيده است ، روابط خود را با اين کشور قطع کنيم ، به خودمان ضربه زده ايم ، زيرا مصر کشور مهمي است و راهي که اين کشور مي رود ، الگوي ديگر کشورهاي منطقه نيز خواهد بود.
برخي از تحليلگران معتقدند که جامعه سکولار مصر بر تمايلات اسلامي اخوان المسلمين فائق مي آيد.مصر ناچار است صنعت گردشگري خود را حفظ کند زيرا اين حوزه در اقتصاد مصر تعيين کننده است.
اخوان المسلمين يکي از  بزرگترين جنبش هاي  مخالف در خاورميانه محسوب مي شود اخوان المسلمين در اردن حزب شماره دو است ، در تونس قدرت دارد و احتمالا بعد از سقوط بشار اسد در سوريه نيز به قدرت برسد. اين گروه در گذشته با حماس و حزب الله نيز ارتباط داشته است. تحليلگران مي گويند اگر اقتصاد مصر سامان نيابد ، احتمال بازگشت اخوان المسلمين به رويه گذشته وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار