گلوبال ريسرچ:

ايران، قرباني اصلي تروريسم آمريکا در خاورميانه

آنهايي که موذيانه ايران را يکي از محورهاي شيطاني مي دانند و نام اين کشور را در فهرست مضحک کشورهاي مسئول تروريسم ثبت کرده اند، يا مفهوم تروريسم را ناديده گرفته اند و يا به طور کلي از مشکلاتي که تروريستها طي سه دهه اخير در ايران بوجود آورده اند بي خبر هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ امروز در گزارشي به قلم کوروش ضياباري نوشت:آمريکا و دست نشانده آن، اروپا، با تظاهر به اينکه ايران از تروريسم جهاني حمايت مي کند، سعي دارند اعلان جنگ نا عاقلانه، غير اخلاقي و بي‌جهت خود را عليه اين کشور توجيه کنند؛ اما اين موضوع را از ياد برده اند که ايران خود يکي از قربانيهاي اصلي تروريسم در خاور ميانه است که آمريکا، اسرائيل، انگليس و عروسکهاي خيمه شب بازي آنها مسئول آن هستند.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979، برکناري محمد رضا شاه پهلوي که مورد حمايت آمريکا بود و انتخاب امام خميني(ره) رهبر بزرگ ديني به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامي، آمريکا و متحدانش اقدامات بسياري صورت دادند تا ثبات را در ايران تازه متولد شده بر هم زنند و سعي کردند دانه هاي ناامني، ترس و ترور را در سرتاسر اين کشور بکارند؛ کشوري که موفق شده بود خود را از ستمگري هاي شاهي که دست نشانده آمريکا بود برهاند و دوره جديدي از موفقيت و شکوفايي را آغاز کند.
در سالهاي اول انقلاب اسلامي که ايران از طريق دولتي بر پايه آموزه هاي اسلامي و قانون خدا توسعه يافته بود، آمريکا و دوستان اروپاييش  که خود را پيشروان در دفاع از حقوق بشر مي دانند، از گروهک تروريستي منافقين "سازمان مجاهدين خلق"، گروهک تروريستي که صريحا اعلام کرد عليه جمهوري اسلامي اسلحه خواهد کشيد و تا زمان انهدام دولت ايران خواهد جنگيد - حمايت کردند.
گروهک منافقين تحت سرکردگي مسعود و مريم رجوي چندين حمله تروريستي در سرتاسر ايران صورت دادند که به کشته شدن صدها غير نظامي بي گناه از جمله شيعيان غرب ايران و مردم کرد عراق منجر شد.
در دهه 1970، اين گروهک تروريستي آمريکاييهاي ساکن ايران را هدف قرار داد و ويليان سي کوترل، کلونل لويس ال هاوکينز، دونالد جي اسميت و کلونل جک ترنر را کشت.
در ژوئن سال 1981، در ساختمان مجلس جمهوري اسلامي ايران بمبگذاري شد که در نتيجه آن 72  تن از مقامات دولتي ايران، اعضاي مجلس و همچنين آيت الله محمد بهشتي رئيس قوه قضايي شهيد شدند. محمد کلاهي يکي از اعضاي رده پايين گروهک تروريستي منافقين اين حمله را صورت داد و بلافاصله به فرانسه گريخت، بدون اين که هيچگاه براي مجازات به ايران تحويل داده شود.
در سال 1986، مقر اصلي گروهک منافقين به عراق منتقل شد و تا زمان برکناري صدام حسين در پي حمله سال 2003 به عراق، مورد توجه وي بود. به گزارش وزارت امور خارجه آمريکا، گروهک منافق مجاهدين خلق تا سال 2003 تمامي حمايتهاي مالي و نظامي مورد نياز خود را از دولت صدام دريافت مي کرده است.
گروه تروريستي بدنام ريگي نيز که چندين حمله تروريستي در ايران صورت داده است از ديگر نمونه هاي مسئوليت آمريکا در حملات تروريستي عليه ايران است.
به گزارش سيمور هِرش خبرنگار محقق، عبدالمالک ريگي سرکرده اين گروهک تروريستي مبالغ زيادي پول از آمريکا دريافت کرده و از سوي آمريکا آموزشهاي نظامي ديده بود. وي در اعتراف خود زماني که توسط نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران دستگير شد اظهار داشت براي مدتي طولاني از سوي آمريکا حمايت مي شده و از منابع وابسته به آمريکا در افغانستان و پاکستان، آموزشهاي نظامي، تسليحاتي و پول دريافت مي کرده است - اعترافات ريگي از بسياري از شبکه هاي تلويزيوني جهان پخش شد.
هرش در مقاله اي در ماه ژوئيه سال 2008 در نيويورک نوشت سيا و گروههاي ويژه عملياتي همچنين با دو گروهک مخالف ديگر ارتباط داشتند: گروهک منافقين و گروه جدايي طلب کرد موسوم به "پژاک".
هرش همچنين اعلام کرد حمايت از گروهک هاي تروريستي منافقين،  ريگي و پژاک تنها بخش کوچکي از دستور کار ضد ايراني آمريکا بوده است که از زمان دولت بوش آغاز شد. وي در اين خصوص نوشت: به گفته منابع نظامي، اطلاعاتي و نمايندگان کنگره، اواخر سال گذشته، کنگره آمريکا با درخواست بوش براي سرمايه گذاري در عمليات پنهاني عليه ايران موافقت کرد. اين عمليات که رئيس جمهور براي آنها چهارصد ميليون دلار سرمايه درخواست کرد، با هدف بر هم زدن ثبات رهبري مذهبي کشور (ايران) برنامه ريزي شدند.
ريگي با حمايت آمريکا پيشتر نيز در ايران دست به کشتارهاي خونين و بيرحمانه زده بود و 65 ايراني از جمله نيروهاي پليس و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در اين حملات جان خود را از دست دادند. بمبگذاري نيمه ماه دسامبر سال 2010 در چابهار در مراسم عزاداري عاشوراي حسيني که به شهادت 39 شهروند ايراني منجر شد، آخرين جنايت اين گروه تروريستي بود.
پارلمان اروپا پارسال نام گروهک منافق سازمان مجاهدين خلق را از فهرست سازمانهاي تروريستي حذف کرد. از 27 کشور عضو اتحاديه اروپا، تنها چند کشور حمله اخير در چابهار را محکوم کردند. جهان اکنون شاهد استانداردهاي دو گانه آمريکا و متحدان اروپايي اش در خصوص حقوق بشر و تروريسم است.
بگذاريد اين بار با استفاده از وجوان خود به اين اين سوال پاسخ دهيم. آيا آمريکا و متحدان اروپايي اش مسئولان ناآشکار و پنهام تروريسم نيستند و اين ايران نيست که قرباني بي گناه حملات تروريستي بوده است؟!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار