به بهانه برگزاري جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي؛

حميد شاه ‌آبادي:جشنواره مورد حمايت همه جانبه قرار مي‌گيرد

جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي با توجه به ظرفيت ها و تاثيرگذاري اش بر كودك و نوجوان و خانواده و همچنين به عنوان هويت ملي ما مورد حمايت همه جانبه قرار مي‌گيرد.

حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي تهران - مبارك گفت: اين جشنواره رابطه اي را بين كودكان و نوجوانان، هنرمندان و خانواده ها برقرار مي‌كند و داراي نمادهاي عروسكي زيادي از اقوام و فرهنگ هاي مختلف است.
وي افزود: اين نوع و گونه تئاتري به واسطه فرهنگ و سابقه اي كه در اين زمينه دارد از اهميت ويژه اي برقرار است و اگر ما بر روي عروسك ها و نمادهايمان سرمايه گذاري نكنيم با نمادهاي خارجي روبرو مي‌شويم كه جاي نمادهاي ايراني را گرفته است.
شاه آبادي تصريح كرد: بسياري از نمادها و عروسك ها از كشورهاي ديگر در قالب عروسك و كارتون وارد خانواده ها مي شود كه به طور قطع در سبك زندگي تاثير بسياري مي‌گذارد.
وي ادامه داد: اين گونه نمايشي بخشي از هويت ملي ماست و به منظور معرفي هر چه بيشتر اين حوزه تئاتري برگزار مي شود دو سال پيش شاهد برگزاري جشنواره موفقي بوديم و در اين 2 سال نيز تلاش شد تا آثار اجراي عمومي داشته باشند كه وزارت ارشاد تلاش خود را در اين زمينه انجام داد.
معاون هنري وزارت ارشاد با اشاره به اينكه حمايت از اين گونه نمايشي به صورت همه جانبه انجام مي‌گيرد، بيان كرد: اين گونه نمايشي بسيار نرم و روان در قالب مفاهيم خاص خود با مخاطب ارتباط برقرار مي كند و دليل اصلي آن نشات  گرفتن از سنت هاي اين مرز و بوم است.
گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك تا 15 تير ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار