مشهد/

تولید 11 هزار تن گوشت سالم و بهداشتی در خراسان‌رضوی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: در 3 ماهه نخست سال، 11 هزار تن گوشت سالم و بهداشتی در خراسان‌رضوی تولید شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جعفر عطارباشی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه‌کنگو اقدامات جدی از سوی دامپزشکی استان مورد پیگیری قرار گرفت.

اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: تشدید نظارت‌های بهداشتی در کشتارگاه‌ها دام زیرپوشش از جمله این اقدامات بوده است و کشتار دام صرفاً در کشتارگاه‌های رسمی و زیر نظارت دامپزشکی مجاز بوده و هرگونه کشتار خارج از‌ کشتارگاه‌ها مخاطره‌آمیز و مستوجب برخورد قانونی است.

وی افزود: گوشت دام استحصالی در کشتارگاه‌ها، پس از تولید به مدت 24 ساعت در اتاق سرد با دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود تا طی این مدت بر اثر یک سری فعل و انفعالات شیمیایی، برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها از جمله ویروس بیماری تب کریمه‌کنگو در صورت وجود از بین برود که در این راستا برای انسان بیماری‌زایی نخواهد داشت.

عطارباشی یادآور شد: در فصل گرما که فصل تکثیر و گزش کنه‌ها است همه دام‌ها را باید آلوده تلقی کرد و احتیاط لازم توسط دامداران و نیز شهروندان و همه اقشار مرتبط و در تماس با دام زنده و خون و ترشحات دام رعایت شود.

عطارباشی با ارائه آمار در این ارتباط، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 291 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان زیر نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار شد و حدود 11 هزار تن گوشت تولیدی سالم در اختیار شهروندان قرار داده شده و حدود 38 هزار کیلوگرم از گوشت‌های تولیدی بدلیل وجود عوامل بیماری‌زا و غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد./ج1

برچسب ها: مشهد ، گوشت ، دامپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.