سامع:

با روانشناس ورزش، موفقیت ورزشکاران دو چندان می شود

عضو کمیته روانشناس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با استفاده از علم روانشناسی و حضور روانشناس ورزشی در کنار ورزشکاران می توانیم به موفقیت آنان بیش از پیش اطمینان داشته باشیم.

لاله سامع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نحوه فعالیت روانشناس ورزشی با روان شناسی که با افراد غیر ورزشکار کار می کند، کاملاً متفاوت است و حضور روان شناس ورزشی در کنار تیم ها و ورزشکاران می تواند موفقیت در میادین مختلف را دو چندان کند.

وی ادامه داد: در علم روان شناسی ورزشی با تعیین کننده های روان شناختی یا مؤلفه ای ذهنی و ورزش و تمرین و هم چنین آثار روان شناختی فعالیت های ورزشی و جسمانی سرو کار داریم.

عضو کمیته روانشناس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: اگر چه برداشت عموم مردم چنین است که روان شناسی ورزشی تنها مربوط به ورزشکاران حرفه ای است اما این حوزه تخصصی در برگیرنده محدوده وسیعی از موضوعات علمی، کلینیکی و کاربردی مربوط به ورزش و تمرینات است.

سامع گفت: توسعه دانش های وابسته در یادگیری، آموزش، تمرین گزینش ورزشکاران، ایجاد خودباوری، اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه و انرژی، روانی مناسب، کاهش برانگیختگی و اضطراب، افزایش توجه و تمرکز، تنش زدایی و آرامش بخش از اهم کاربردهای روان شناسی در محیط های ورزشی است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزش با تشکیل کمیته روان شناسی توانسته قدم های مفید و مؤثری در جهت معرفی و شناساندن روان شناسی ورزشی به روان شناسان، مربیان و ورزشکاران بردارد و امیدواریم که قدم های برداشته شده در جهت بهبود و پیشرفت توانمندی های روان شناختی ورزش بیشتر و مؤثرتر ادامه یابد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار