شنبه پذيره نويسي مي شود؛

از پذیره نویسی یک میلیارد 934میلیون و 509هزار سهم بانک خاورمیانه

معاون نظارت و عملیات فرابورس از پذیره نویسی یک میلیارد 934میلیون و 509هزار سهم بانک خاورمیانه از روز شنبه 17تیر خبرداد.

حسن محمد تبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: بانک خاورمیانه با داشتن  48 سهامدار حقیقی و 3سهامدار حقوقی، 4هزار میلیارد ریال سرمایه دارد که از این مبلغ 2هزارو  65 میلیارد و 491 میلیون ریال از طریق موسسین بانک تامین شده و هزارو 934میلیارد و 509میلیون ریال با پذیره نویسی تامین می شود.

وی ادامه داد: قیمت هر سهم در پذیره نویسی هزار ریال است که از روز شنبه 17تیر به مدت 10روز از طریق شبکه کارگزاری فرابورس، انجام می شود .

محمد تبار با اعلام اینکه نماد معاملاتی از ساعت 8:30 صبح شنبه سفارش خرید را ثبت می کند خاطر نشان کرد: شرکت تامین سرمایه سپهر در صورت عدم تکمیل پذیره نویسی ،تا سقف 5درصد از سهام بانک متعهد به پذیره نویسی باقی مانده سهام شده است.

وی افزود: شرکت کارگزار ی سهام پویا عامل فروش تعیین شده است و حداکثر میزان خرید سهام برای هر کد مالکیت اشخاص حقیقی 50هزار سهم و برای اشخاص حقوقی 100هزار سهم در نظر گرفته شده است .

محمد تبار تاکید کرد : سرمایه بانک نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری تامین شودو پذیره نویسان می بایست فاقد هر گونه بدهی غیر جاری به بانک ها و موسسات اعتباری باشند.

وی همچنین تصریح کرد: موافقت هیات موسس با تخصیص سهام بیشتر از حداکثر تعیین شده، به منزله تخصیص قطعی سهام نبوده و منوط به وجود سهام متناسب در زمان عرضه و با رعایت تشریفات مربوط به معاملات در فرابورس است.

معاونت نظارت و عملیات با اشاره به اینکه هیچ یک از بانکها اعم از دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری نمی توانند مالک بیش از یک درصد سهام بانک شوندادامه داد: اشخاص حقوقی غیر بانکی که بخشی از سرمایه و یا سهام آنها متعلق به دولت و یا شرکت های دولتی بوده و یا تحت مدیریت بخش دولتی قرار دارند نمی توانند در بانک ،سهامدار باشند.

وی با اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی "ددد" گفت:خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریدارانی که کد سهامداری ندارند می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس نسبت به درخواست کد سهامداری اقدام کنند.

محمد تبار افزود: کارمزد ها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداختمی شود بنا براین خریداران تنها مبلغ هزار ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می کنند.

به گفته وی با توجه به بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه، پس از ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها ،نماد معاملاتی سهام بانک خاورمیانه در فهرست نرخ های بازار پایه درج می شود./س

برچسب ها: پذیره ، نویسی ، بانک ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار