ولتر: دروغ پردازيهاي غرب درباره اوضاع سوريه پنهان نخواهد ماند

پايگاه اينترنتي ولتر در مقاله اي به قلم پير خلف نوشت دروغگوييهاي غرب درباره اوضاع سوريه و نيز وارونه جلوه دادن مسئله موجب پنهان ماندن اوضاع واقعي اين کشور نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه ولتر ؛ سوريه هرگز تا اين حد محور توجه جهان نبوده است. هر روز صدها گزارش و تصاوير دست ساختگي و شايعات دروغ درباره اين کشور در رسانه هاي بين المللي منتشر مي شود که از طريق آن موضعگيريها و اظهار نظرهاي ضد و نقيضي به سران غربي انتقال مي يابد.
در برابر اين موج دروغ پردازيها، مسئولان روسي مجبور شده اند مدام تکذيبيه هايي منتشر کنند در حالي که در صحنه حقيقت خلاف آن چيزي است که گزارش مي شود .
آمريکا مجبور شده است شکست خود را کتمان کند زيرا اگر واقعا به شکست طرحهايش در سوريه اذعان کند، نقشه هايش در منطقه يکي پس از ديگري به شکست خواهد انجاميد و در نتيجه پيامدهاي فاجعه آميزي در انتظار کشورهاي وابسته اش خواهد بود که درگير توطئه در سوريه شده اند.
آمريکا پيشنهاد روسيه را در خصوص پذيرش غيرمستقيم شکست خود نپذيرفت و راه حل فرار به جلو را در پيش گرفت در نتيجه خشونتهاي بيشتر هر روز صدها کشته و زخمي مضاعف در سوريه برجا مي گذارد، منجر به نابودي بيشتر زيرساختها و ساختمانهاي دولتي مي شود و در ازاي آن هيچ پيشرفت سياسي هم به دست نمي آيد. اين خشونتها کار متحدان آمريکا نظير کشورهاي حوزه خليج فارس، ترکيه يا حتي ابزارهايي چون القاعده و گروههايي چون جريان المستقبل لبنان است.
بزرگترين دروغهاي اخير اين بوده که تلاش شد اين گونه القا شود که زد و بندي بين مسکو و واشنگتن در خصوص سرنوشت بشار اسد صورت گرفته است. لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه ماموريت انتشار اين دروغ را بر عهده داشت. وي گفت مذاکرات با روسها درباره دوره پس از اسد در جريان است.  اما بلافاصله وزير خارجه روسيه واکنش نشان داد و گفت روسيه با غرب در خصوص تغيير سياسي که منجر به رفتن اسد  در سوريه شود، صحبت نمي کند.
دروغ ديگر غرب به کمک سازمان ملل صورت گرفت و آن مربوط به وضع جنگ داخلي سوريه در مقايسه  با وضع واقعي بود. نگاهي دقيق به اوضاع واقعي سوريه نشان مي دهدکه اين مناقشه اي بين حکومت مرکزي مشروع و مردمي با گروههاي تندرو و تروريستي است که  بيگانگان آنها را ساخته اند؛ پولشان را تامين مي کنند و آموزشهاي لازم را به آنها مي دهند.
يکي از گزارشهاي اخير رويترز دروغ پردازيهاي غرب را به وضوح نشان مي دهد. در اين گزارش ، رويترز مي گويد  مبارزان و شخصيتهاي مخالف بشار اسد اعلام کرده اند که هزاران گلوله خمپاره و صدها قبضه اسلحه با دقت بالا و نيز راکتهاي ضد تانک طي هفته هاي اخير از طريق مرزهاي ترکيه و لبنان و عراق وارد  سوريه شده است.  اين منابع مي گويند که اکثر سلاحها را واسطه هايي از طريق عربستان سعودي و قطر تامين کرده اند. رويترز مي افزايد مخالفان مسلح پس از دريافت اين سلاحها در نظر دارند مبارزات خود را عليه نيروهاي سوري تشديد کنند.
مخالفان مي گويند در طول آتش بس متزلزل موفق شده اند در برابر ارتش جاني تازه بگيرند هر چند اذعان کرده اند که اين سلاحها براي سرنگون کردن رژيم کافي نخواهد بود. شورشيان منطقه ادلب مي گويند اين سلاحها مناسب نيازهايشان نيست زيرا هزاران سرباز سوري در ترکيه در انتظار سلاحهاي جديد هستند.
دروغ ديگر اطلاعات مرتبط به موفقيتهاي اصولگرايان و مخالفان درون ارتش سوريه است. از جمله اين دروغها، نفوذ دوهزار مخالف  به دمشق است و دولت بخش قابل توجهي از کشور را ديگر نمي تواند کنترل کند.
حقيقت امر اين است که بشار اسد کوفي عنان فرستاده سازمان ملل را از اين مسئله مطلع کرده که مهلتي کوتاه به همه افراد مسلح در سراسر کشور داده است تا سلاحها را تحويل دهند.
بسياري از رسانه هاي لبناني و عربي به نقل از منابع مطلع نوشته اند که تدابير سختگيرانه و جدي به کار گرفته خواهد شد و گردانهاي ارتش دستور خواهند داشت با جابه جاييهاي خود پايگاههاي تروريستي را در هر کجاي کشور منهدم کنند.
در صحنه شورشيان درحال از دست دادن يکي پس از ديگري پايگاههاي خود هستند. به همين علت غربيها اين قدر از حمله قريب الوقوع  به حمص به وحشت افتادند.  اين درحالي است که موضع شورشيان صرفا در چند خيابان حمص قراردارد و اين خيابانها نيز به کلي محاصره شده است. نبرد آنان کاملا شکست خورده خواهد بود.
اين درحالي است که خصومتها را ابتدا شورشيان آغاز کردند و به حمله به حيفه (در بيست و هفت کيلومتري لاذقيه ) روي آوردند و در حمله اي غافلگيرانه  هواداران حکومت را قتل عام کردند. کنترل حيفه در کمتر از چهل و هشت ساعت باز پس گرفته شد.
يک منبع بلندپايه سياسي در دمشق مي گويد مسکو به تازگي به فرماندهي سوريه توصيه کرده است توانايي نظامي خود را بهبود بخشد به حاشيه ها بيشتر تمرکز کند که در کنترل شورشيان قرار گرفته اند.
روسيه از لحاظ سياسي به طور کامل از سوريه حمايت مي کند و اطمينان داده است که مرحله بعدي برگزاري کنفرانسي درباره سوريه با مشارکت ايران خواهد بود.  در اين مدت ارتش سوريه به عمليات پاکسازي ادامه خواهد داد.
برچسب ها: دروغ پردازی ، غرب ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار