معاون درمان آموزش و پزشکی وزارت بهداشت؛

هیچ امیدی به تأمین بودجه 6 هزار میلیاردی نیست

با اجرای فاز دوم هدفمندکردن تأمین بودجه 6 هزار میلیاردی تحقق پیدا نمی کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر امامی رضوی معاون درمان و آموزش وزارت بهداشت در دومین نشست مسئولان مراکز پیوند سلول های بنیادی گفت: استانداردهای خدمت و راهنمایی های بالینی در حال تدوین است وزارت بهداشت بر طبق سیاستهای خود به دنبال انجام پیوند است.
 
وی تصریح کرد: در سال 88، 580 میلیون در سال 89 یک میلیارد و 200 میلیون و در سال 90 2 میلیارد و 300 میلیون وزارت بهداشت به بخش پیوند بودجه اختصاص داده است.
 
وی با بیان اینکه کمبود پرستار در کلیه بیمارستانها یک بحث عمومی است افزود: هم اکنون باعث کمبود پرستار مواجه هستیم که در کلیه بیمارستانها یک بحث عمومی است و تربیت پرستار در حیطه پیوند قابل حل نیست و به صورت برنامه ویژه باید در دستور کار قرار گیرد مسئله کمبود پرستار به بحران عمومی در بیمارستانها تبدیل شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: خدماتی که تعرفه مشخص ندارد باید توسط هیئت نظارت دانشگاهها تعیین شود و چون بیمه تعرفه ها را تأمین نمی کند هزینه تعرفه ها باید از مردم گرفته شود ابتدا ناگفته نماند سیاست اتخاذ شده باعث دوگانگی در اخذ تعرفه از مردم می شود.
 
امامي رضوي یادآور شد: تامین بودجه تخصیصی 6 هزار میلیاردی هیچ امیدی برای تحقق آن نیست که با اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه ها این مسئله تحقق پیدا نمی کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار