زيان هاي سنگين تحريم نفت ايران براي ايتاليا

نشريه ايتاليايي ايل جورناله در گزارشي تحريم نفت ايران را به ضرر منافع داخلي و بين المللي ايتاليا دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ايل جورناله ؛ اين روزنامه در گزارشي با عنوان « تحريم نفت ايران و ضرر ايتاليا» مي نويسد : تحريم نفتي اتحاديه اروپايي عليه ايران، آخرين نمونه باورنکردني از رويکرد ايتالياي تحت مديريت دولت فن سالار مونتي است که بهاي سنگيني را براي پيروي بي چون و چرا از امريکا و اتحاديه اروپايي مي پردازد.

اين  نشريه افزود: با آغاز تحريم نفتي اروپا عليه ايران از اول ماه جولاي، ايتاليا مجبور است 4/13 درصد از نياز نفتي خود را که تا ديروز از تهران تهيه مي کرد، از کشورهاي ديگر تامين کند. اما بهايي که ايتاليا براي تهيه 4/13درصد نفت مورد نياز خود پرداخت خواهد کرد از بهاي يونان و اسپانيا براي تامين به ترتيب 30درصد و 15درصد از مايحتاج نفتي خود، سنگين تر خواهد بود، چرا که خسارت سنگين ايتاليا بيش از همه، ناشي از نيروي انساني بيکار آن خواهد بود.

به نوشته ايل جورناله، اولين قربانيان اين تحريم نفتي در ايتاليا، 400 نفر کارکنان پالايشگاه آپي در شهر فالکونارا ماريتيما هستند که بزودي به دليل تعطيل شدن اين تاسيسات، از کار بيکار خواهند شد.

آپي همراه با ارگ، ساراس و يس از عمده مشتريان نفت ايران است که نه تنها بايد از اين پس از ديگر کشورها نفت بخرد، بلکه بايد با صرف هزينه فراوان پالايشگاههاي خود را نيز که بر اساس ويژگيهاي نفت سنگين ايران تنظيم شده، تغيير دهد.

اين روزنامه ايتاليايي در انتها تاکيد کرد: در حاليکه يونان و اسپانيا از مدتها پيش به ديگر فروشندگان نفت مراجعه کرده اند، ايتاليا تا اواخر ماه آوريل گذشته با تمام ظرفيت به خريد نفت از ايران ادامه داده است. به نظر مي رسد که بي توجهي، عدم مديريت صحيح و سرسپردگي باعث خواهد شد که ايتاليا تنها قرباني تحريم نفتي ايران در اروپا باشد. شرکت نفت اني براي توسعه حوزه هاي نفتي پارس جنوبي و دارخوين 12 ميليارد دلار سرمايه گذاري کرده که قرار است با واردات نفت از ايران، بازپرداخت شود.
برچسب ها: ایران ، ایتالیا ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار