اصفهان/

رایگان بودن ویزیت و دارو در طرح پزشک خانواده

در سطح یک طرح پزشک خانواده ویزیت و دارو رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبر نگاران اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در نشست خبری اجرای پزشک خانواده زیر ساخت های فرهنگی و پذیرش مردم را اصل اول این طرح دانست و گفت:فرهنگ سازی در طرح پزشک خانواده برای ستاد اجرایی برنامه بسیار مهم می باشد و از جامعه رسانه و مطبوعات نیزبرای این امر مهم نیازمند کمک می باشیم.

شیرانی از جمله منفعت های این برنامه برای مردم را متولی پیدا کردن سلامت،پرداخت نکردن هزینه از جیب خانوار و جلوگیری از سرگردانی بیمار و هزینه های غیرضروری بیمار بیان کردو افزود :برنامه پزشک خانواده در سه سطح می باشد که دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلا مت در سطح یک رایگان خواهد بودو همچنین از منفعت های پزشک خانواده برای جامعه پزشک عمومی هویت بخشی به بخش عظیم و علمی ،ایجاد درآمد معقول و آموزش مداوم پزشک های عمومی می باشد.

وی ثبت نام داوطلبانه پزشکان عمومی استان اصفهان برای طرح پزشک خانواده از امروز خبر داد و اظهار داشت:ثبت نام داوطلبین پزشک های عمومی تا پانزدهم شهریور ادامه دارد و از مهر ماه عملیاتی می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد:جمعیت زیر پوشش هر پزشک باید حداقل 500و حد اکثر 2500نفر باشد و برای آنها پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود و اگر تشخیص پزشک خانواده این باشد که بیمار به پزشک متخصص ارجاع داده شود همان پزشک خانواده باید این کار را انجام دهد.

مدیر کل خدمات بیمه خدمات درمانی استان اصفهان در ادامه این نشست خاطر نشان کرد:بیمه در طرح پزشک خانواده ،خدمات سلامت،بیمه آزمایشگاه های بخش خصوصی و پایش پزشک ها و ارجاع را به عهده گرفته و با بیمه ها قرارداد بسته است.

ریاضیات پزشک خانواده را از متخصصان پزشک اجتماعی،داخلی،عفونی و اطفال نیز عنوان و تصریح کرد:این پزشکان می توانند با گذراندن دوره کوتاه مدت باز آموزی تطبیقی که با نظر معاونت بهداشت طراحی و اجرا می شود مشروط به انجام کلیه خدمات وظایف پزشک خانواده و داشتن سایر شرایط مندرج در دستور العمل به عنوان پزشک خانواده خدمت نمایند ولی از حیطه پزشک متخصص خارج می شوند./س

برچسب ها: اصفهان ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.