پرشمارگان ترین روزنامه اقتصادی ایتالیا:

واردات نفت ايتاليا از ايران افزايش يافته است

پرشمارگان ترین روزنامه اقتصادی ایتالیا نوشت رم واردات نفت خود از تهران را افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه ایل سوله ونتی کواترو اوره در گزارشی با عنوان اروپا واردات نفت از ایران را قطع کرد نوشت بسیاری از27 کشور عضو اتحادیه اروپایی که در سال 2011 روزانه500 هزار بشکه نفت، یعنی بیش از 20 درصد از صادرات نفت ایران را وارد می کردند، در پائیز خرید نفت خود را کاهش داده بودند.  
این روزنامه تصریح کرد کشورهایی که برای تامین سوخت خود بیش از دیگر کشورهای اروپایی به ایران وابسته اند، یعنی ایتالیا، یونان و اسپانیا چنین رویکردی را در پیش نگرفته اند. در سال 2011 یونان 30 درصد، ‌اسپانیا 15درصد و ایتالیا 13.3درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین کرده بودند اما در حالی که یونان و اسپانیا از ماه مارس گذشته واردات نفت خود از ایران را به میزان محسوسی کاهش داده اند، ایتالیا چنین نکرده است.
ایل سوله ونتی کواترو اوره افزود بر اساس آخرین آمار اتحادیه نفتی ایتالیا ؛ در مارس گذشته واردات نفت ما از ایران نزدیک به 5 درصد افزایش داشت و به 421 هزار تن رسیده است در ماه آوریل گذشته نیز واردات نفتی ایتالیا از ایران با افزایشی بیش از 30درصد، به 548 هزار تن رسیده است. بنابراین ایتالیا امسال نیز مانند سال 2011 قریب بر13.4 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین کرده است.
به نوشته این روزنامه ؛ آمار واردات نفتی ایتالیا از ایران در مه گذشته هنوز منتشر نشده،‌ اما به گفته منابع صنعت نفت ایتالیا حداقل دو پالایشگاه ایتالیایی به خرید نفت از ایران همچنان ادامه داده اند.
برچسب ها: واردات ، نفت ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار