از استادان جوان زبان فارسي دانشگاههاي روسيه قدرداني شد

در مراسمي ، دوره دانش افزايي استادان جوان زبان فارسي دانشگاه هاي سراسر روسيه پايان يافت.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ در اين دوره 12 استاد جوان از 12 کرسي زبان فارسي دانشگاه هاي روسيه به مدت دو هفته با آخرين شيوه هاي آموزشي و روش هاي تدريس و اصطلاحات و لغات زبان فارسي و همچنين تاريخ اسلام آشنا شدند.
اين دوره آموزشي با همکاري دانشگاه علوم انساني مسکو ، رايزني فرهنگي ايران در روسيه و بنياد بين المللي ايرانشناسي براي نخستين بار در مسکو برگزار شد.
رايزن فرهنگي ايران در روسيه در اين باره گفت استادان جوان روس به جاي اعزام به ايران در دانشگاه علوم انساني روسيه با حضور استادان ايراني و روسي در اين دوره شرکت کردند. 
ابوذر ابراهيمي ترکمان افزود 17 اتاق ايران و 10 کرسي زبان فارسي در دانشگاه هاي سراسر روسيه فعال است و علاقه به فراگيري زبان فارسي در روسيه به سرعت افزايش داشته است.
وي با اشاره به قدمت 200 ساله ايرانشناسي در روسيه گفت با توجه به وجود منابع زياد فارسي ، ترجمه 800 عنوان کتاب فارسي به روسي ، وجود نسخ خطي فارسي در انيستيوها و 2 ميليون سند فارسي در آرشيو ملي روسيه ، نياز به فراگيري زبان فارسي در روسيه بيش از گذشته مورد توجه قرار دارد.
رئيس بنياد بين المللي ايرانشناسي نيز درباره برگزاري اين دوره آموزشي گفت در اين دوره 12 مدرس و دانشجويان دکتراي زبان فارسي دانشگاه هاي روسيه شرکت کردند.
محسن حيدرنيا افزود شرکت کنندگان در اين دوره دانش افزايي با دروسي از جمله ادبيات کلاسيک ، ادبيات معاصر ، نقد ادبي ، تاريخ ايران پيش و پس از اسلام و انديشه هاي فلسفي در ايران با حضور استادان ايراني و استادان مجرب روس  بيشتر آشنا شدند.
يفيم پيووار رئيس دانشگاه علوم انساني مسکو هم با تاکيد بر اجراي تفاهمنامه ميان اين دانشگاه و رايزني فرهنگي سفارت ايران در روسيه گفت علاقه به زبان فارسي در روسيه روز به روز در حال گسترش است.
وي با اشاره به فرهنگ و تمدن کهن ايران ابراز اميدواري کرد برگزاري دوره هاي زبان فارسي در دانشگاه علوم انساني مسکو استمرار داشته باشد.
در مراسم پايان دوره دانش افزايي استادان زبان فارسي دانشگاه هاي روسيه با حضور رئيس دانشگاه علوم انساني مسکو ، به شرکت کنندگان در اين دوره گواهينامه و هدايايي اهدا شد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار