سرور منتظران مهدی(عج) با برنامه های مفرح سیما در نیمه شعبان

منتظران در ایام ولادت باسعادت منجی عالم بشریت با دستاوردهای فرزندان خود در شبکه های مختلف سیما همراه می شوند تا در این جشن بزرگ،قلب نازنین بی بی دو عالم را شاد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛شبکه یک سیما علاوه بر برنامه های روزانه همچون "محبت ،جُنگ ،سخنرانی،آفتاب شرقی و تا بهشت "  که ویژه ولادت با سعادت امام زمان(عج) خواهد بود،به همت گروه معارف برنامه "درسهایی از قرآن” را در دو قسمت ویژه نیمه شعبان به مشتاقان مهدوی تقدیم می کند.
"طرحی برای فردا" نیزعنوان دیگر برنامه معارفی است که به مناسبت این ایام از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
مجموعه "خنده بازار” به تهیه کنندگی فرید شب خیز،در دو قسمت 45 دقیقه ای، چهارشنبه 14 تیر ماه ساعت 22:30 و جمعه 16 تیر ماه ساعت 21:00 مهمان مخاطبان شبکه سه سیما است.
گروه اجتماعی شبکه سه نیز، قسمت های دیگری از مسابقه " برای هم " را از سه شنبه 13 تیر ماه تا پنجشنبه 15 تیر ماه ساعت 16:45 و تکرار آنها را روز بعد ، ساعت 5:30 بامداد در دستورکار پخش دارد.
تهیه کننده و کارگردان این اثر تلویزیونی:حسین فردرو است و این مسابقه در فضایی کاملا شاد و مفرح با  حضور 3 زوج جوان  به همراه شش نفر از بستگان هر زوج در زمینه های مختلف ،اطلاعات عمومی و سایر مهارت های زندگی نظیر امور تربیتی، آشپزی، خانه داری، خیاطی، امور فنی، ورزشی،رقابت می کنند.
برنامه زنده و دو قسمتی " عهد آدینه " به تهیه کنندگی فرهاد پارس ، محصول گروه فرهنگ و معارف اسلامی نیز پنجشنبه 15 تیر ماه ساعت 7:00 و جمعه 16 تیر ماه ساعت 7:30 با منتظران مهدی موعود (عج) همراه می شود و برنامه دعای عهد امام زمان در جوار شهدای گمنام برفراز تپه نورالشهدا را به تصویر می کشد و از بخش های  دیگر  این برنامه سخنرانی مذهبی ( حجج اسلام پناهیان ، ابوترابی ، سرلک ، علوی و... )  ، مداحی (سید مهدی حسینی ، مرتضی طاهری  ) و گزارش های مردمی می باشد .
شب شعر مهدوی در جمکران  با حضور شاعران آئینی (مجاهدی ، برقعی شرافت و ...) که در برنامه  " مثل باران " شبکه سه که ساعت 16 پنجشنبه 15 تیر ماه پخش می شود، با مداحی حاج مهدی سلحشور و اجرای برنامه سعید بیابانکی همراه می شود.
برنامه " سمت خدا " نیز به تهیه کنندگی عبدالمجید رکنی چهارشنبه 14 تیر ماه ساعت 21:00 باحضور کارشناس مذهبی و با موضوع ولادت حضرت امام زمان (عج)، بطور زنده پخش خواهد شد.
منتظران ظهور، با برنامه " در آستان خورشید " پنجشنبه 15تیرماه ساعت9:00 و جمعه16 تیر ماه ساعت  7:30 همراه با امواج زنده تلویزیونی، دل ها را روانه کربلای معلی می کنند و در صبح آدینه نیز، دعای ندبه را همراه با زائران حسینی در کربلا زمزمه می کنند. -
شبکه چهار سیما با برنامه "مهر وماه" ساعت 22:00 روز چهارشنبه اقدامات اساسی نهاد های مختلف را در رابطه با مهدویت بررسی می کند.
در برنامه "مهر و ماه" تلاش شده به مباحثی همچون تفاوت نیمه شعبان با سایر اعیاد،علل اعتقاد به منجی، تفوت و تشابهات منجی در ادیان مختلف، انتظار فعال و منفعل، کارکرد منجی در عملیات روانی دشمن و عملکرد حوزه های فرهنگی و دینی در حوزه مهدویت پاسخ داده شود.
دکتر پور سید آقایی، دکتر همایون و دکتر شفیعی سروستانی از کارشناسانی هستند که در این برنامه با آنها مصاحبه شده است.
"مهر و ماه" به تهیه کنندگی علیرضا سلطانی کاری از گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه چهار سیما است .
شبكه تهران به مناسبت فرا رسيدن ميلاد با سعادت حضرت مهدي ( عج) ويژه برنامه هاي متنوع و شادي را تدارك ديده است.
گروه فرهنگ و معارف این شبکه با برنامه زنده " عطر عاشقي " كه عصر جمعه ها پخش مي شود،‌ در اين هفته از مسجد جمكران بصورت زنده و تركيبي به روي آنتن خواهد رفت . همچنين نماهنگ هاي مولودي و شاد در دستورکار پخش این شبکه است .
دعاي كميل ويژه نيمه شعبان نیز15 تيرماه از مسجدجمكران با صداي حسين ساز بر خوانده مي شود.
مجموعه تلویزیونی "میهمانان ویژه " نیز از شامگاه چهارشنبه 14 تيرماه  ساعت10 : 23 هرشب به مدت دو هفته  بر روی آنتن می رود و تکرار  آن روزهای بعد ساعت 19 است.
اين مجموعه در 14 قسمت 45 دقيقه اي  آماده شده است و عليرضا خمسه ، رضا بابك ، اميرحسين صديق ، افشين سنگ چاپ از جمله بازيگران اين مجموعه هستند.
گروه اجتماعي شبکه تهران با ويژه برنامه زنده و شاد " جنگ تمام ماه " به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان (عج) در يك فرصت 90 دقيقه اي از فرهنگسراي خاوران مهمان خانه های دوستداران امام زمان(عج) است. اين برنامه ارتباط زنده يا تهيه گزارش ويژه از مسجد جمكران ،  اجراي موسيقي زنده، سخن كارشناس مذهبي ، گروه تواشيح و..را شامل می شود. " جنگ تمام ماه" شامگاه چهارشنبه 14 تيرماه ساعت 21 از شبكه تهران سيما پخش مي شود .
"جنگ با هم باشيم " ديگر برنامه زنده و شاد  گروه اجتماعي است كه روز پنج شنبه 15 تيرماه در يك فرصت 90 دقيقه اي ساعت 11:10 برروي آنتن مي رود. اين برنامه داراي قسمت هایی چون گزارش از جشن هاي ميلاد نيمه شعبان در شهر تهران ، گروه تواشيح ، دعوت ازميهمانان ويژه ، گزارش هاي مردمي و.... است .هومن حاج عبداللهي و اميد زندگاني  اجراي اين برنامه را بر عهده دارند.  
"با هم باشيم " نيز عنوان برنامه شاد و زنده اي است كه مطابق هر هفته روز هاي  جمعه ساعت 11 صبح در يك فرصت 85 دقيقه اي به بینندگان شبکه تهران تقدیم می شود.  
سوالات مسابقه" گوي طلايي و رد پا "  کاری از گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران معطوف به ولادت با سعادت حضرت قائم ( عج) طراحي و تنظيم شده است. همچنين سوالات مسابقه پيامكي فيلم سينمايي شبانه شبكه نيز به مناسب اين ايام طراحي شده است .
شبکه قرآن و معارف سیما نیز با ویژه برنامه "از آسمان" به مناسبت نیمه شعبان، با شیفتگان پسر فاطمه (ع) همراه می شود.
سعید طوسی قاری بین المللی، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ، دکتر قنبری از مهمانان شاخص ویژه برنامه " از آسمان" به مناسبت نیمه شعبان می باشند.
این ویژه با اجرای مجید یراق بافان از تهران و شفازاده از جمکران و تهیه کنندگی مهدی امیری، صبح روز نیمه شعبان به صورت زنده از ساعت 9:25 تا 12:25 پخش می شود.
از قسمت های مهم این برنامه، گزارش از کاروان دانشجویان دانشگاه امام صادق با عنوان از نجف تا کربلا، اجرای برنامه های گروه تواشیح محراب، و دیگر گروه های تواشیح معروف کشور است.
پخش ویژه برنامه "باران" به مناسبت اعیاد شعبانیه که از شنبه شب مصادف با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان آغاز شده است تا پنج شنبه ولادت حضرت مهدی (عج)ادامه دارد.
این برنامه  هر شب از ساعت 21 الی 22:15 دقیقه از شبکه قران پخش می شود.این ویژه برنامه به صورت مستقیم ازسه شنبه تا پنج شنبه از جمکران پخش می شود که از میهمانهای ویژه ای نیزبرخورداراست .
برنامه " باران " کاری از گروه معارف و سیره اهل بیت (ع) شبکه قرآن و معارف است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی حسین زاده تهیه می شود و از کارگردان های هنری مختلف تلویزیونی استفاده می کند. اجرای این برنامه در شبها ی جمعه به عهده مجید یراقبافان و دراعیاد مختلف به تناوب موضوع برنامه ازمجریان مختلفی از جمله سید کمال هاشم زاده ،سید رضا نواب  ،هادی صلح جو،احمد شفا زاده، ندا ملکی ، الهام غفاری استفاده می کند.
به مناسبت نزدیک شدن به نیمه شعبان، پخش زنده دعای توسل از جمکران ساعت 21:50  روز سه شنبه توسط محمودکریمی از شبکه قرآن پخش می شود.
برنامه های باران، شب آسمانی، تمنا و روز آرزوها در روز نیمه شعبان برنامه های خود را به حالت ویژه برنامه، در آیتم های مختلف به مناسبت عید پخش خواهند کرد.
ارتباط مستقیم با کربلا در روز نیمه شعبان و پخش برنامه راه روشن به صورت زنده از مشهد از دیگر برنامه های شبکه قرآن در روز نیمه شعبان است.
شبکه آموزش سیما برنامه "دستان" را به تهیه‌کنندگی سید محمد مناجاتی و با محوریت نیمه شعبان و خجسته زاد روز امام زمان (عج)، ساعت 22 پنجشنبه به روی آنتن می برد.
برگزاری یادمان چهره‌های مطرح و تاثیرگذار موسیقی ایرانی، نقد و بررسی تاثیر موسیقی غرب بر موسیقی ایران،نقد و بررسی نقش موسیقی فیلم در تاریخ سینما و تلویزیون، موسیقی و آئین‌های ملی،مذهبی و حماسی،موسیقی در کشورهای، موسیقی نواحی،پیوند شعر و موسیقی و گزارش‌هایی با نگاهی نو به جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی حوزه موسیقی از جمله بخش‌های مختلف این برنامه خواهد بود.
همچنین؛برنامه زنده " رادیو 7 " و برنامه های " دین و دانش،گل آموزو هفته نامه " شبکه آموزش، ویژه ایام مسعود ولادت مهدی زهرا(ع) پخش می شود./ه
برچسب ها: سرور ، منتظران ، مفرح ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.