بهبود رقابت در بازار سرمایه با حضور موسسات رتبه بندی

موسسات رتبه بندی اعتباری تاثیر زیادی به شفافیت بازار سرمایه و ایجاد انگیزه برای جذب سهامدارن در بازار سرمایه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مصطفی آقادوست، مدیرعامل کارگزاری آثل با اشاره به اینکه موسسات رتبه بندی اعتباری در بسیاری از بورس های بزرگ دنیا سال ها قبل راه اندازی شده اند، تصریح کرد: این شرکت ها به تحلیل بخش هایی از بازار و شرکت های بزرگ فعال می پردازند به طوریکه اطلاع رسانی و شفافیت را در بازار سرمایه افزایش می دهند.
وی با تاکید بر اینکه وجود موسسات رتبه بندی اعتباری در بازار سرمایه ضروری است، خاطرنشان کرد: این موسسات کمک زیادی به شفافیت بازار سرمایه می کنند. بازار سرمایه ایران به مرحله ای رسیده است که حضور شرکت های رتبه بندی اعتباری در آن ضروری به نظر می رسد.
وی با بیان اینکه موسسات رتبه بندی اعتباری کمک موثری به بهبود وضعیت رقابتی در بازار سرمایه می کنند، خاطرنشان کرد: حضور این موسسات می تواند علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر اطلاعاتی، شرایط را برای حضور سرمایه های خارجی در بازار سرمایه مهیا کند.
مدیرعامل کارگزاری آثل با بیان اینکه وجود این موسسات رتبه بندی اعتباری به تصمیم گیری به موقع سرمایه گذاران در بازار سرمایه کمک می کند، تصریح کرد: بر این اساس راه اندازی هرچه سریع تر این موسسات در بازار سرمایه اساسی به نظر می رسد.
آقادوست با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به دیگر بازارها نسبت به تحلیل اطلاعات اقدام می کنند، تصریح کرد: وجود چنین موسساتی در بازار ما می تواند شرایط را برای ارائه اطلاعات شفاف به سرمایه گذاران خارجی فراهم کند.
مدیرعامل کارگزاری آثل با تاکید بر اینکه وجود موسسات رتبه بندی اعتباری اعتماد سرمایه گذاران را به بازار سرمایه افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: با اطلاعاتی که توسط این موسسات منتشر می شود سرمایه گذاران با اتکا به اطلاعات خود تصمیم گیری می کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار