خوراكي هاي جهت شفافيت پوست

آیا می دانید بعضی از خوراکی ها باعث شفافیت پوست شما می شوند؟اما چه خوراکی هایی؟

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛اگر از میوه‌ و سبزی‌جات تازه‌ای كه حاوی كاروتنوئید بالا هستند مانند هویج و گوجه فرنگی، 5 بار در روز مصرف كنید پس از مدتی متوجه شفافیت پوست خود خواهید شد و دیگر تمایلی به برنزه كردن آن نخواهید داشت.

شما تنها با مصرف 5 بار میوه و سبزی‌جات در روز می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را به بدن خود برسانید و به این طریق سلامتی خود از جمله پوستتان را تضمین كرده و آن را شفاف كنید.

با افزودن مواد غذایی تازه به برنامه غذایی خود، به ویژه آن كه آن‌ها را جایگزین مواد غذایی فرآوری شده و چرب كنید به سلامتی خود كمك بزرگی كرده‌اید و اگر به طور منظم این برنامه غذایی را اجرا كنید، پس از یك دوره زمانی شاهد آثار مثبت آن بر روی پوست و بدن خود خواهید بود.

با مصرف میوه و سبزی‌جاتی كه حاوی مقدار زیادی كاروتنوئید هستند، پس از چندی، تن رنگ پوست شما تغییر خواهد كرد و قطعا سالم‌تر از زمانی خواهد شد كه زیر نور خورشید بنشینید و پوست خود را برنز كنید.

به یاد داشته باشید پوست خود را ممكن است مانند سبزی‌جات بپزید ولی قطعا نتایج، یكسان نخواهد بود!!!

تاثیر قبل و بعد از مصرف كاروتنوئید را روی پوست آنان مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند كه مصرف میوه و سبزی‌جات حاوی كاروتنوئید بالا به مقدار 5 بار،‌ در روز باعث شده آنان نسبت به زمان قبل از مصرف این مواد غذایی، از تن رنگ پوست خود احساس رضایت بیشتری داشته و دیگر تمایلی به برنز كردن پوست خود در زیر نور خورشید ندارند

میوه‌ و سبزیجات حاوی كاروتنوئید، نه تنها منابع خوبی از ویتامین a هستند بلكه از آسیب‌پذیری سلول‌های بدن در برابر رادیكال‌های آزاد محافظت كرده و عملكرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند.

مقدار كاروتنوئید موجود در میوه‌ و سبزی‌جات را در اكثر موارد می‌توان از روی رنگ آن‌ها تشخیص داد.

برای مثال، میوه و سبزی‌جات با رنگ نارنجی مانند هویج، زردالو، انبه، كدو حلوایی و نیز میوه و سبزی‌جات با رنگ سبز تیره مانند اسفناج را می‌توان از جمله مواد غذایی حاوی كاروتنوئید بالا مثال زد و كاروتنوئید به شكل لیكوپن را می‌توان در برخی مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی پیدا كرد./ح
برچسب ها: میوه ، پوست ، کاروتنوئید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار