دانستني ها؛

چرا زنان هميشه فكر مي‌كنند كه چاق هستند؟

حتي لاغرترين زنان هم گاهي در مقابل آينه مي‌ايستند و مي‌پرسند: آيا اين لباس من را چاق نشان مي‌دهد. اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد علت اين موضوع دليل علمي دارد.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان متوجه شدند كه تصويري كه يك شخص از بدن خود در مغزش مي‌سازد معمولا تا دو سوم بزرگ‌تر از آن چيزي است كه در واقعيت وجود دارد. به عبارت ديگر مغز تصور مي‌كند بدن ما دو سوم از اندازه اصلي خود بزرگ‌تر است.
 
محققان معتقدند اين موضوع مي‌تواند دليل اين كه چرا حتي زنان لاغر هم خود را چاق تصور مي‌كنند توضيح دهد. علاوه بر اين دليل ناهنجاري‌هاي خوراكي كه بعضي از انسان‌ها به آن متبلا هستند نيز توضيح داده مي‌شود.
 
اين اثر حتي ممكن است در زنان حتي مي‌تواند پر رنگ‌تر از مردان باشد چرا كه معمولا ‌آن‌ها نسبت به ظاهر و خصوصا بدن خود حساسيت بيش‌تري دارند.
 
دكتر مايكل لونگو عصب شناسي كه اين تحقيقات را انجام داده است در اين باره گفت: اين يافته‌ها مي‌تواند علت ابتلا به بيماري‌هاي رواني مانند كم‌اشتهايي و مانند آن را مي‌توان به طريق علمي توضيح داد.
 
به همين دليل است كه بسياري از زنان كه در مقابل آينه مي‌ايستند و از ديگران مي‌شنوند كه چاق نيستند نمي‌توانند حرف آن‌ها را باور كنند.
 
در اين تحقيق از داوطلبان خواسته شد تا دست خود را در زير يك سطح قرار داده و سپس محل ده نقطه مانند نوك انگشتان و بند انگشتان خود را روي سطح تخمين بزنند.
 
تخمين‌هاي آن‌ها سپس براي ساخت يك نقشه مغزي از دست استفاده شده و با اندازه و شكل دست اصلي مقايسه شد.
 
در اين تحقيقات مشخص شد اندازه تخميني شركت كنندگان در مورد فاصله بين انگشت اشاره و انگشت شست در اين تحقيق معمولا 69 درصد بزرگ‌تر از اندازه‌هاي اصلي است.
 
طول انگشتان نيز معمولا 27.9 درصد كوتاه‌تر از اندازه حقيقي تخمين زده مي‌شود.
 
اين تحقيقات نشان مي‌دهد مغز ما معمولا تصوير بزرگ‌تري از اندازه اصلي بدن ما در خود دارد و به همين دليل است كه ما معمولا خود را چاق‌تر از آن چيزي كه هستيم تصور مي‌كنيم ./عط

برچسب ها: زنان ، مغز ، یافته ، کم اشتهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار