سليمي نمين در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران هشدار داد

جايگاه جاسبي محبس است نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي

سليمي نمين گفت: نبايد از اعتبار شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي معامله‌گري‌ها استفاده شود، شأن شورا ايجاب مي‌كند افرادي مثل جاسبي در آن جايگاهي نداشته باشند و جايگاه جاسبي محبس است نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي.

عباس سليمي نمين در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش و تحركات اخير عده‌اي براي بازگرداندن جاسبي به دانشگاه آزاد از طريق به عضويت درآوردن وي در هيأت امناي اين دانشگاه اظهار داشت: در جلسه گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اعضاي شورا نظر خود را از طريق آراء خود اعلام كردند، آراي كبكانيان بسيار بالاتر از آرايي است كه به جاسبي داده شد اما ظواهر امر چيز ديگري را مي‌گويد و بنا نيست بر اساس آراي شوراي عالي انقلاب فرهنگي عمل شود.

وي افزود: در واقع قرار نيست كه براساس آراي شوراي عالي انقلاب فرهنگي عمل شود چرا كه اگر اينگونه بود،‌ كبكانيان معرفي مي‌شد اما وي معرفي نشد و ايراداتي را بر رأي‌گيري وارد كردند و به چنين كاري تن ندادند.

سليمي نمين خاطرنشان كرد: پس از اينکه فرهاد دانشجو به عنوان رياست دانشگاه آزاد منصوب شد، بحثي در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت و احمدي‌نژاد در جلسه شورا بحث بازگرداندن جاسبي به شوراي عالي را مطرح كرد.

وي تصريح كرد: آن موقع جاسبي به عنوان عضو حقوقي مطرح بود،‌ احمدي‌نژاد پيشنهاد مي‌دهد كه جاسبي به عنان عضو حقيقي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگردد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه پيشنهاد احمدي‌نژاد با اقبال مواجه نشد، تصريح كرد: احمدي‌نژاد، خلاف واقع به رهبري نامه‌اي نوشتند كه پيشنهاد شوراي عالي اين است كه جاسبي پس از عزل از رياست و‌ عضو حقوقي شورا به عنوان عضو حقيقي منصوب شود.

سليمي نمين با اظهار تاسف از اين اقدام احمدي‌نژاد گفت: در اين مسئله هم مبنا، دنبال كردن نظرات اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نبود و متاسفانه در نهايت منجر به اين شد كه جاسبي به عنوان عضو شورا درآيد.

وي در ادامه با اشاره به ملاقات‌هاي محرمانه مشايي و جاسبي خاطرنشان كرد: اكنون احمدي‌نژاد به دليل داد و ستدهايي كه جريان انحرافي با جاسبي داشته، مصر است كه جاسبي را به عضويت هيئت امنا دانشگاه آزاد درآورد.

سليم نمين تصريح كرد: با توجه به اينکه جايگاه جاسبي در نظر  عموم زير سوال رفته بود، شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مطالبات مردمي پاسخ گفت و وي را از رياست دانشگاه آزاد كنار گذاشت اما متاسفانه وي را به شورا بازگرداند و امروز در‌صددند جاسبي را به عنوان منتخب شورا به عضويت هيئت امنا در بياورد.

وي در ادامه متذكر شد: ‌احمدي‌نژاد حتي تلاش دارد جاسبي را به عنوان دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي جايگزين دبير فعلي شورا كند و همه اينها نشان از معامله‌گري‌هايي است كه در گذشته مطرود احمدي‌نژاد بوده اما حال مطلوب وي شده است.

اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به جايگاه شوراي عالي انقلااب فرهنگي گفت:‌ نبايد از اعتبار شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اين معامله‌گري‌ها سوء‌استفاده شود،‌ شأن شورا ايجاب مي‌كند افرادي مانند جاسبي جايگاهي در آن نداشته باشند، جايگاه جاسبي محبس است نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي.

سليمي نمين در خاتمه در پاسخ به اينكه جلسه بعدي شوراي عالي انقلاب فرهنگي چه زماني برگزار مي‌‌شود تا به اين مسئله رسيدگي شود، تصريح كرد:‌ با توجه به تخلفات جاسبي نبايد يك متخلف و ضدفرهنگ را در بالاترين جايگاه شورا قرار بدهيم اما متاسفانه معامله‌گري‌ها بسياري، ناممكن‌ها را ممكن مي‌‌كند و سه‌شنبه اين هفته قطعا فرد مورد‌نظر انتخاب مي‌شود، هرچند که در جلسه قبل رأي‌گيري شد و بايد  انتخاب فرد بايد براساس راي‌گيري انجام شود اما احمدي‌نژاد راي را معطل گذاشته و ترديد ايجاد كرده تا بتواند نظر خود را به نظر كليت شورا اعمال كند.

برچسب ها: سلیمی ، جاسبی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار