کرمانشاه/

خورش خلال به دنبال جذب ذائقه ای جهانی

کرمانشاه با داشتن غذاهای سنتی بسیار همچون غذای لذیذ و تاریخی خورش خلال این ظرفیت را دارد که بتواند این غذای سنتی خود را در لیست جامعه جهانی یونسکو قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به تنوع خوردنیها، آشامیدنیها و در مجموع غذاهای سنتی استان کرمانشاه داشته باشیم باید گفت که صرف انواع تنقلات هم چون آجيل، ميوه‌هاي خشك مانند، زردآلو، انجیر، گردو، انگور خشک شده یا مویز و... و همچنين انواع شيرينها مانند نان برنجی، کاک، نان خرمایی و ... در بین کرمانشاهیان بسيار معمول است.

 خورش خلال بادام که مهمترین، اصلی ترین و معروف ترین غذای شناخته شده مردم کرمانشاه است به گونه ای که در سراسر ایران این خورش را با نام کرمانشاه می شناسند، خورشي است که با گوشت گوساله، روغن، پياز، زعفران، خلال بادام، نمك و ليموي عماني و زرشك سياه پخته می شود.

خورش خلال بادام یک غذای کرمانشاهی است که از بادام‌های خلال شده به همراه گوشت، زرشک سیاه و لیمو عمانی تهیه می شود. و کرمانشاهی ها در تهیه آن از روغن کرمانشاهی استفاده می کنند.

کره را خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد و نرم شود. در قابلمه مناسبی مقداری روغن گرم کنید و بعد پیاز ریز خرد شده و زردچوبه را تفت دهید تا پیاز سبک شود، بعد رب گوجه را همراه گوشت خرد شده به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند. 3 لیوان آب داخل ظرف بریزید و یک ساعت و نیم زمان دهید تا گوشت با حرارت متوسط و درب بسته بپزد./س

برچسب ها: ذائقه ، خورش ، خلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.