وزير كشور در ديدار با رييس جمهور ارمنستان خبر داد؛

آمادگي ايران براي امضاء تفاهم نامه همكاريهاي امنيتي ميان دو كشور

وزير كشور با اشاره به مناسبات و مبادلات تجاري، اقتصادي و مرزي ايران و ارمنستان ، از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي امضاء تفاهم نامه همكاريهاي امنيتي ميان دو كشور خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار وزير كشور با ابلاغ پيام شفاهي دكتر محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران به سرژ سركيسيان رئيس جمهور ارمنستان، اين كشور را داراي نقش و جايگاه مهمي در سياست خارجي ايران عنوان كرد و افزود: ظرفيتهاي فراوان موجود، تلاش بيشتر جهت ارتقاء حجم مبادلات دو كشور را ايجاب مي كند.
وي با اشاره به ارتباط خوب و مستحكم و مراودات ارامنه ساكن ايران با هم كيشان خود در ارمنستان، خواستار تسهيل و روانسازي در تردد اتباع دو كشور شد.
وزير كشور با اشاره به مناسبات و مبادلات تجاري، اقتصادي و مرزي دو كشور از آمادگي كشورمان براي امضاء تفاهم نامه همكاريهاي امنيتي ميان دو كشور خبر داد و افزود: جمهوري اسلامي ايران آماده است تجربيات مفيد خود را در امر مبارزه با مواد مخدر، جرايم سازمان يافته، مديريت بحران، سد سازي و راه سازي در اختيار ارمنستان قرار دهد و هيچ محدوديتي در گسترش مناسبات و توسعه روابط وجود ندارد .
سرژ سركيسيان نيز در اين ديدار خاطرنشان كرد: رايزني مقامات دو كشور باعث تحكيم هر چه بيشتر روابط ايران و ارمنستان خواهد شد.
رييس جمهوري ارمنستان، روابط تهران و ايروان را بسيار خوب و رو به رشد توصيف كرد و گفت: ارمنستان تمام تلاش خود را براي بهتر به ثمر نشستن توافقات صورت گرفته انجام خواهد داد.
وي با اشاره به بيستمين سالگرد آغاز روابط دو كشور، اين روابط را تاريخي و فرصت بسيار خوبي براي تعميق همه جانبه آن ميان دو كشور دانست.
سركيسيان در ادامه با تاكيد بر اينكه ارمنستان آمادگي كامل براي توسعه روابط استاني و مرزي با ايران دارد، افزود: روابط دو كشور دوستانه و بر اساس حسن همجواري است و خرسنديم كه روابط دو كشور در حال گسترش است.
در اين سفر معاونين امنيتي و انتظامي و امور بين الملل و استانداران استانهاي آذربايجان غربي و شرقي وزير كشور را همراهي مي كنند.
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در چارچوب برنامه هاي اين سفر قرار است با شماري از مقام هاي عاليرتبه ارمنستان ازجمله وزيران انرژي و موقعيت هاي اضطراري اين كشور ديدار و گفت و گو كند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار