راهكارهايي ساده براي دارو دادن به كودكان

با کمی خلاقیت و حوصله، می توانید با جلب توجه فرزندتان آنها را به خوردن دارو تشويق كنيد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبر نگاران، دارو دادن به كودك هنگام شب يكي از مشكلاتي است كه والدين با آن مواجه هستند،كودكان تمايلي به خوردن دارو ندارند، اين مشكل در شب و با خستگي كودك تشديد مي شود، ولي مي توان به سادگي  اين مشكل را برطرف كرد.

 با استفاده از روش های ساده و سرگرم کننده می توانید کودک بیمار خود را آرام کرده و برای دقایقی او را مجبور به همکاری با خود کنید.  
 
 علت مخالفت كودكان بیشتر برای نشان دادن استقلال و بی نیاز بودن آنها به دیگران است و حرف زدن در این مورد با آنها بی فایده است لذا با کمی خلاقیت و حوصله، می توانید با جلب توجه فرزندتان آنها را به خوردن دارو تشويق كنيد.  
 
 خنداندن کودکان بهترین راه برای دارو دادن به آنها است. وقتی که آنها می خندند، نه تنها فکرشان به جای دیگری مشغول نیست بلکه دهانشان نیز کامل باز است.  
 
با لحنی موزون می توانید فرزندتان را به خوردن دارو تشویق کنید. همچنین می توانید زمان آواز خواندن یک یا دو کلمه را اشتباه تلفظ کنید. با این کار حواس فرزندتان به اشتباه شما بیشتر از دارو خوردن جلب می شود.  
 
  هنگام خوراندن دارو به صحبت های كودك گوش داده و سعی كنید مشكلات او را در خوردن دارو بفهمید. فهم مشكل به شما كمك می كند تا دلایل پنهان آن را بدانید كه به حل مساله منجر می شود.

 كودك اهمیت خوردن داروی داده شده را نمی داند پس تلاش بر نخوردن آن می كند. در نتیجه آگاهی كودك به مزایا و فواید و اهمیت دارو، وی را تشویق به خوردن آن می كند.
 
 می توانید دارو را به همراه خوراكی شیرین به كودك بدهيد تا مزه تلخ دارو كمتر احساس شود.  
 
پس از اینكه كودك داروی خود را خورد ابراز خوشحالی كرده و از وی كمی قدردانی كنید، این كار حس اعتماد به نفس كودك را بالابرده و باعث می شود در دفعات بعدی تمايل بيشتري براي خوردن دارو داشته باشد.  
 
اگر با به کار بستن تمام این ترفندها شکست خوردید و به بن بست رسیدید، سعی کنید او را غلغلک دهید. این کار سریع، راحت و نشاط آور است. قبل از این که متوجه شوید، فرزندتان دارویش را خورده است. /عط
برچسب ها: دارو ، کودک ، اعتماد به نفس ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار