نايب رئيس جامعه اپتومتري ايران؛

لنزهاي رنگي را از پزشك يا اپتومتريست تهيه كنيد

لنزهاي رنگي اگر از مراکز نامناسب تهيه شود ، آسيب هاي زيادي به چشم وارد مي کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ناصر صادق پور در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش جامعه اپتومتري ايران افزود: بيشتر اين لنزها درصد خشونت بسيار زيادي براي چشم دارند و از مواد نامرغوب تهيه شده اند.
وي گفت: هر نوع لنز بايد با بررسي وضع و اندازه چشم فرد تجويز شود و معمولا لنز براي حذف رطوبت خود بايد با هر بار پلک زدن در چشم حرکت کند که اين حرکت در لنزهاي بي رنگ طبي حس نمي شود ولي در لنزهاي رنگي براي اينکه جلوي اين حرکت را بگيرند تا فرد حس نامطلوبي نداشته باشند، اندازه لنز را بسيار کوچک در نظر مي گيرند.
اين متخصص بينايي سنجي با بيان اينکه اين کار موجب وارد شدن آسيب به چشم مي شود افزود: بسياري از چشم ها نيز به علت شرايط خاصي که دارند تحمل استفاده از لنزها را ندارند و اگر بدون تجويز پزشک از لنز استفاده شود به آنها صدمه وارد مي کند .
صادق پور گفت: عفونت و زخم قرنيه مهمترين آسيب هاي ناشي از استفاده لنزهاي رنگي نامرغوب و نامناسب است و اگر به علائمي چون سوزش ، خارش و احساس جسم خارجي در چشم هنگام استفاده از لنز ها توجه نکنيم و همچنان اين کار را ادامه دهيم آسيب وارد شده شدت مي يابد و حتي در مواردي نياز به پيوند قرنيه خواهد شد./عط
برچسب ها: لنز ، بینایی ، سوزش ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار