کاهش پيش بيني هاي بانک توسعه آسيا درباره رشد اقتصادي چين

بانک توسعه آسيا درباره رشد اقتصادي چين اعلام کرد اقتصاد چين در سال دو هزار و دوازده رشد هشت مميز دو دهم درصدي و در سال دو هزار و سيزده رشد هشت مميز پنج دهم درصدي را تجربه خواهد کرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،به نقل از خبرگزاري شين هوا، بانک توسعه آسيا پيش از اين در آمار و ارقامي که ماه آوريل منتشر کرد، رشد اقتصادي چين را براي سال هاي دو هزار و دوازده و دو هزار و سيزده بيشتر از اين پيش بيني کرده بود. اين نهاد مالي در ماه آوريل پيش بيني کرده بود که ميزان توليد ناخالص داخلي چين در سال دو هزار و دوازده، هشت و نيم درصد و در سال دو هزار و سيزده هشت مميز هفت دهم درصد رشد خواهد داشت.
بنا به اعلام بانک توسعه آسيا، چين از کاهش ميزان صادرات، توليد صنعتي و سرمايه گذاريهاي با سرمايه ثابت خبر داده است به همين علت کارشناسان بانک توسعه آسيا پيش بيني هاي خود را درباره رشد اقتصادي اين کشور کاهش داده اند هر چند انتظار مي رود که هزينه هاي دولتي در بخشهاي بهداشت، آموزش و طرحهاي زيرساختي باز هم تا اندازه اي به رشد اقتصادي کشور کمک کند.
در گزارش بانک توسعه آسيا آمده است چين تلاش مي کند تا به يک رشد اقتصادي پايدار وارد شود بنابراين پيش بيني مي شود که رشد اقتصادي اين کشور باز هم از ميزان پيش بيني ها کمتر شود.
برچسب ها: رشد ، کاهش ، پیش بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار