روسای سرویس های جاسوسی انگلیس در پارلمان از خود دفاع کردند:

رئیس MI6: جاسوسان انگلیس بر برنامه هسته ای ایران متمرکز بودند !

روز پنج شنبه در میزگردی که نه تن از اعضای پارلمان انگلیس شرکت داشتند ، علت شکست سرویس جاسوسی انگلیس در پیش بینی تحولات کشورهای عربی مورد بررسی قرار گرفته است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس اعلام کرد که جاسوسان این کشور در کشور های عربی با ناکامی مواجه بوده اند و نتوانسته اند انقلاب های این کشور ها را پیش بینی کنند.

 در میزگردی که نه تن از اعضای پارلمان در آن شرکت داشتند اعلام شد که بر اساس گزارش اطلاعاتی نهادهای مربوط در انگلستان ، دستگاه جاسوسی این کشور نتوانسته است اقدام مناسبی در اکثر کشورهای خاورمیانه انجام دهد.

در یک گزارش خصوصی که در این باره منتشر شده آمده است که «ام ای سیکس» (دستگاه جاسوسی خارجی انگلیس ) تمام تمرکز خود را بر روی جاسوسی از فعالیت های هسته ای ایران و همچنین بررسی فعالیت های القاعده گذاشته و از امور کشور های عربی غافل شده است .

«جان ساورز»، رئیس «ام ای سیکس» ، گفته است که زمانی که انقلاب های عربی به وقوع می پیوست ، ما ارزیابی درستی از وضعیت تک تک این کشور ها نداشتیم .

وی این ادعا را در دسامبر گذاشته به صورت خصوصی به پارلمان گفته بود. وی همچنین ادعا کرده است که در مورد تونس و مصر «ام ای سیکس » به دلیل که منابع قابل اتکایی نداشته است ، قادر به پیش بینی انقلاب ها نیز نبوده است .


در عین حال وی برای دفاعه از خود و جاسوسانش اعلام کرده است که هیچ کس در جهان نمی توانست سرعت این تحولات را پیش بینی و یا گزارش کند .


رئیس بخش جاسوسی وزارت دفاع انگلیس هم گفته است که در دنیای مدرن کنونی ما همه پدیده ها را نمی توانیم برای جاسوسی مورد پوشش قرار دهیم .
منبع: تابناک
برچسب ها: جاسوسان ، انگلیسی ، علیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار