آشنایی با استادیوم های برگزار کننده المپیک 2012:

چهار پیست مختص رکابزنان المپیکی

مسابقات دوچرخه سواری در بازی های المپیک در چهار پیست مجهز و جداگانه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران رقابت های دوچرخه سواری در سی امین دوره بازی های المپیک در سه بخش پیست، جاده ای و کوهستان در سه پیست مجزا و مجهز برگزار می  گردد بدین ترتیب در بخش پیست رکابزنان در پیست دوچرخه سواری و پیست BMX المپیک پارک با ظرفیت 6000 نفری در فاصله ای یک کیلومتر و 2 دقیقه ای از دهکده المپیک با یکدیگر رقابت می کنند.
شایان ذکر است امور احداث پیست دوچرخه سواری در مارس 2009 آغاز شد در بهار 2011 ساختار اصلی تکمیل شده است. همچنین کار بر روی پیست BMX در بهار آغاز و در تابستان 2011 به اتمام رسیده است.
تمرینات رکابزنان قبل از انجام مسابقات در همان مکان مسابقه خواهد بود ( در هر پیست دوچرخه سواری و BMX) همچنین تجهیزات اضافه برای تمرین در مرکز دوچرخه سواری Red bridge (رد بریدیج) فراهم می باشد.
*دوچرخه سواری- کوهستان و جاده
مسابقات دوچرخه سواری کوهستان در مزرعه هدلای (hedleigh) واقع در ایسکیس (essex) مکانی با چشم انداز قصر hedleigh و دهانه رور تایمز با ظرفیت 2000 نفر و فاصله 51 کیلومتر و 60 دقیقه ای از دهکده المپیک برگزار می شود زمین به صورت تپه با چمنزار های پوشیده شده با بوته زارهای کوتاه می باشد که شیب خارق العاده ای برای دوچرخه سواری کوهستان و دید با شکوهی را به تماشاگران ارائه می دهد.
شایان ذکر است، مسیر در حدود 5 کیلومتر می باشد که اکثر آن از نقطه شروع و پایان در قلب محوطه قابل دید است این پیست در بهار 2011 به اتمام رسیده است برنامه های باقی مانده نیز برای امکانات مورد نیاز برای مسابقه در حال انجام می باشد.
این گزارش حاکی است، تمرینات دوچرخه سواری کوهستان در همان مکان برگزاری مسابقه انجام خواهد شد و اما در بخش دوچرخه سواری جاده ای شهر لندن با ظرفیت 3000 نفر میزبان رکابزنان خواهد بود که کمیته برگزاری بازی ها باید نقطه شروع و پایان مسابقات دوچرخه سواری جاده المپیک و پارالمپیک را مشخص نموده و لازم است مسیرهای مسابقه را در لندن و حومه آن را برای تماشاگران تعیین نماید و بهترین مسیر را از دید ورزشی برای هر کدام از رویدادها در نظر بگیرند.
گفتنی است در بخش جاده ای کوهستان و پیست سمیون لیلستون مدیر برگزاری مسابقات می باشد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.