وزارت علوم آئین نامه جدید خود را اعلام کرد؛

تحصیل در مقاطع بالاتر بدون کنکور

در آئین نامه جدید ارائه تسهیلات، براي برگزیدگان علمی امکان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بدون کنکور فراهم شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ سعید قدیمی، مدیر کل نظارت و ارزیابی آموزشی وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی مراسم سخنرانی گفت: در اجرای سیاست های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان مصوب جلسه 419 مورخ 77.2.22 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بند 5 بخش ج از ماده 2 قانون مصوب جلسه مورخ 83.5.18 مجلس شورای اسلامی مبنی بر برنامه ریزی برای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنها به سمت اولویت های راهبردی کشور در حوزه های مختلف علوم و نیز در اجرای ماده 18 قانون برنامه پنج توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت های هدفمند این آیین نامه تدوین شد.

وی افزود: کاردانی و آئین نامه قبلی به عنوان مقطع بوده و ضرورتی نداشته است به همین دلیل مقطع کاردانی در این آئین نامه حذف شده و عمده توجه به کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است.

قدیمی در خصوص مصوبات آئین نامه جدید دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته گفت: دارندگان نشان طلای کشوری المپیادهای دانش آموزی، دانشجویان نمونه کشور (در دوره کاردانی) برگزیدگان رتبه های اول تا سوم جشنواره های معتبر علمی، دانشجوی رتبه اول دوره کاردانی ناپیوسته با معدل کتبی دوره متوسطه 17 بدون آزمون می توانند وارد مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته شوند.

* رتبه های اول تا سوم جشنواره های معتبر علمی از این تسهیلات می توانند استفاده کنند

قدیمی در ادامه در خصوص مصوبات آئین نامه جدید دوره کارشناسی گفت: برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهائی المپیاد های علمی – دانشجویی ، دانشجوی نمونه کشوری، برگزیدگان رتبه های اول تا سوم جشنواره های معتبر علمی، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی به لحاظ میانگین کل جزء 10 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن 6 نیمسال تحصیلی به لحاظ میانگین کل جزء 20 درصد برتر دانشجویان هم رشته هستند. می توانند بدون آزمون وارد این مقطع شوند.

وی تصریح کرد: برگزیدگان علمی در رشته هایی که برنامه درسی آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای پنج نیمسال در دوره کارشناسی پیوسته برای 9 نیمسال تحصیلی تدوین و تصویب شده می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

* استفاده دانش آموختگان رتبه اول دوره های مجازی و غیر حضوری از این تسهیلات
قدیمی در ادامه گفت: دانش آموختگان رتبه اول دوره های نیمه حضوری و مجازی در صورت داشتن شرایط صرفاً می توانند در همان دوره ها با رعایت شرایط دانشگاه پذیرنده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند.

وی افزود: دانشگاه ها ملزم هستند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه نسبت به اعلام اسامی دانشجویان متقاضی پذیرش بدون آزمون به سازمان سنجش قبل از شروع نیمسال تحصیلی هفتم اقدام کنند و سازمان سنجش موظف است همراه با پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال بعد اسامی نهایی پذیرفته شدگان را به دانشگاه ها اعلام کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۰:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
از چهارشنبه تا هم اکنون ورود به سایت سازمان سنجش غیر ممکن است به گونه ای که من نتوانسته ام نتیجه خود را بر روی سایت ببینم و دفترچه مرحله دوم را بگیرم حال من و کسانی مثل من باید چه کار کنند
-
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۱
لطفا یک گزارش هم از شهریه های بالای مقاطع بالاتر هم بگید اخر من که بابام کارگر چه جوری به تحصیلاتم ادامه بدم
آخرین اخبار