پانزدهمين جلسه دادگاه فساد مالي/11

متهم(ع.ب): در صورت اعدام هراسي از جاي خود در آخرت ندارم

متهم (ع.ب) در آخرين دفاعيات خود گفت: ‌قصد مظلوم‌ نمايي ندارم و حتي اگر هم اعدامم كنيد خيالم راحت است چون مي‌دانم در آخرت جاي خوبي نصيبم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، متهم (ع.ب) در پانزدهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ بانكي در دفاع از اتهامات منتسب به خود گفت:‌ در سوابق كاري خود بسيار فعاليت‌هاي مذهبي داشتم و در كل سابقه 30 ساله خود يك ريال مال حرام هم دريافت نكردم.

وي ادامه داد:‌ قصد مظلوم‌ نمايي ندارم و حتي اگر هم اعدامم كنيد خيالم راحت است چون مي‌دانم در آخرت جاي خوبي نصيبم خواهد شد.

اين متهم گفت:‌ جناب بازپرس بنده و شخص ج.د و ع.ر را احضار و تفهيم اتهام كرد و گفت كه متهم به مشاركت در اخلال در نظام اقتصادي كشور از طريق جعل امضا و كلاهبرداري هستيم.

وي افزود: در قبال صحبت هاي بازپرس عصباني شدم و گفتم چطور اين اتهامات را به من وارد مي‌كنيد در صورتي كه حتي يك ريال هم دريافت نكردم؟

اين متهم در خصوص اينكه وظيفه‌اي داشته است تصريح كرد: زماني كه بازنشسته شدم مدير گروه ملي شيراز بودم و پس از بازنشستگي (ع.ر) با من قرارداد بست و به عنوان مشاور فعاليت داشته باشم و حقوق و مزايايي كه به من مي‌دادند نصف حقوق مديران به مبلغ 2 ميليون و 900 هزار تومان بود.

متهم با اشاره به اينكه هيچ مبلغي را از گروه آريا نگرفته ام افزود: در اين شركت وظيفه‌ام اين بود كه با توجه به شرايط مثلا در صورت نياز به سررسيد حقوق، برق، آب و ... نامه‌ها را صادر كنم كه در صورت نياز به پول كارهاي مالي را انجام دهد.

وي ادامه داد: اگر چنانچه مشتري به حساب شركت پولي واريز مي‌كرد سريعا بايد چك‌هاي لازم را صادر مي‌كرديم و اگر تصميمي اتخاذ مي‌شد كه به بنده ارتباط داشت در صورت نياز پيگيري مي‌كردم و (ع.ر) به بنده گفت اگر در صورت پيگيري نياز به پول داشتي سريعا او را در جريان بگذارم.

اين متهم در خصوص اعتبارات اسنادي افزود: هيچ ارتباطي با ال‌سي‌ها و صدور اسناد نداشتم و اينكه شخص (ع.ر) در اظهارات خود مي‌گويد كه بنده تماما در جريان بودم دروغ كذب است.

وي با اشاره به اينكه تمامي مراحل بانكي و اداري ال‌سي‌ها را م.س  انجام مي‌داد افزود: بنده وظيفه ثبت حسابداري‌ها را داشتم و فقط مسئول بررسي تقاضاي مشتري‌ها را به عهده داشتم.

متهم در ادامه دفاعيات خود گفت: بنده هيچگونه مبلغ و پولي را دريافت نكردم.

قاضي سراج خطاب به متهم پاسخ داد: هيچ كسي به شما نگفته كه مبلغي را دريافت كرده‌ايد؟ و زماني كه متهم (م) مي گويد كه تمام ا مضاها را شخص (س.ك) انجام داده آيا واقعا هيچ نقشي نداشته است؟

متهم درباره آشنايي خود با (الف.ش) ادامه داد: زماني كه وي مسئول اعتبارات شده بود تنها در حد سلام و عليك با وي ارتباط داشتم و ديگر هيچ تماسي با وي برقرار نكرده بودم.

متهم (ع.ب) در دفاعيات خود با اشاره به اظهارات متهم (ف.ك) در جلسه دوم دادگاه گفت: وي بيان كرده بود كه ال‌سي‌ها فرم خاصي نداشته و خودش اين فرم ها را چاپ كرده است؛ يعني بانك متوجه اين  اقدام نشده كه فرم‌ها به صورت دستي چاپ شده است.

وي خاطرنشان كرد: براي من يك حساب جداگانه‌اي را باز كرده بود كه به حساب اصلي شركت بود چرا كه در شركت‌ها وقتي حسابي باز مي‌شد در واقع به حساب آن شركت ثبت مي‌كردند./پ3

برچسب ها: متهم ، سراج ، بازپرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار