وزير ارشاد:

خريد آثار هنري وظيفه دستگاه هاي دولتي است

دستگاه هاي دولتي با قانون يك ده درصد بودجه خريد آثار هنري موظف به خريد آثار هنري هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتاميه اكسپو 91 با حضور حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد شاه آبادي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عليرضا حسيني مديرعامل بنياد رودكي، علي اصغر اميرنيا سرپرست مركز تجسمي و جمعي از هنرمندان تجسمي كشورمان در تالار وحدت برگزار شد.

براساس اين گزارش، در اين مراسم حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از هنرمنداني كه آثارشان را براي شركت در اين رويداد ملي ارائه دادند و باعث رونق آن شدند تشكر مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: اميدواريم كه اين رويداد ملي در سال هاي آينده برگزار شود و البته دستگاه هاي دولتي اهتمام بيشتري در زمينه خريد آثار هنري بورزند و به نوعي با اين اكسپوها هم مسير باشند.

وي گفت: خوشبختانه مجلس تصويب كرده كه اعتبارات عمراني مي توند اضافه شود بنابراين اگر دستگاه دولتي تاكنون از اكسپو 91 موثرترين است بهتر است از اين فرصت تعيين شده براي خريد از اكسپو استفاده كند.

وي در ادامه گفت: خريد آثار هنري وظيفه كليه دستگاه هاي دولتي است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه به نوع نگاه مديران براي خريد آثار هنري اشاره كرد و گفت: اكسپو فرصت خوبي را فراهم كرد تا مديران براساس نياز فضاي كاري و با نوع نگاه خود اثر خريداري كنند.

وي تصريح كرد: در حقيقت اين رويداد ملي اين فرصت را ايجاد كرد تا مديراين دريابند كه در يك ساختمان دولتي به چه اثري اعم از تابلوهاي خوشنويس با چه مضاميني مناسب تر است.

*جايگاه بالاي ايران در توليد آثار هنري
در ادامه اين مراسم شاه آبادي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفت: امروز ايران به عنوان بزرگترين كشور توليد كننده آثار هنري معرفي شده است در حقيقت امروز ايران در جايگاه بالايي در توليد آثار هنري قرار گرفته است.

وي گفت: بيش از ‌آنكه به اعداد و ارقام آثار فروخته شده به دستگاه هاي دولتي توجه كنيم بايد به اين جرقه زده شده مي باليم.

وي گفت: با برگزاري اين اكسپو دستگاه هاي دولتي از اين پس ديگر سفارش دهنده آثار هنري خواهند بود.

شاه آبادي خاطرنشان كرد: اكسپو 91 تنها براي دستگاه هايدولتي نبوده بلكه بسياري از خريداران شخصي نيز از آثار اين رويداد ملي اثر خريداري كردند.

وي در ادامه تصريح كرد: خوشبختانه در طول دوره خدمت با توجه به ديدگاه هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هيچ كاري بر روي زمين نمانده است.

شاه آبادي گفت: از جمله آن تشكيل كارگروه مد و لباس و نيز در عرصه هنرمندان پيشكسوت كه مدت ها مسكوت مانده بود و بسياري برنامه هاي ديگر  از جمله همين اكسپو 91 كه به دستور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري و برگزار شد.

وي گفت: تا امروز كه در اين نقطه و در مراسم اختتاميه ايستاده ايم هيچيك از برنامه هاي تعيين شده بر روي زمين نمانده است.

براساس اين گزارش در ادامه اين مراسم از حسين گنجي، مدير كل اداره ارشاد چهار محال و بختياري، علي اكبر طاهايي استاندار مازندران، محمد علي زنجبره اي معاونت توسعه مديريت منابع سازمان زندانها به جهت خريد از اكسپو 91 تجليل شد.

بنابراين گزارش آثار اكسپو 91 تا سي و يكم براي خريد دستگاههاي دولتي به نمايش گذاشته خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار