اين بار، تظاهرات كارمندان دولت در مادريد

صدها تن از کارکنان دولتي در اسپانيا عصر روز گذشته در اعتراض به کاهش حقوق خود تظاهرات کردند و به سر دادن شعار و سوت زدن پرداختند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛  تظاهرکنندگان که مقابل وزارت دارايي اسپانيا در مادريد گردهم آمده بودند، فرياد مي‌زدند: دست‌ها بالا، اين يک دزدي است!

تازه ترين دور تظاهرات در اسپانيا پس از آن رخ داد که ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا روز 11 ژوئيه اعلام کرد که براي پس انداز 65 ميليارد يورو(80 ميليارد دلار) طي سه سال و به منظور کاهش کسري بودجه، دستمزدها مجددا کاهش خواهند يافت.

در ميان اين اقدامات جديد، کاهش پاداش روز کريسمس که به کارمندان دولت پرداخت مي‌شد ديده مي‌شود که معادل کاهش هفت درصدي حقوق سالانه آنها است.
اسپانيا دومين دور رکود اقتصادي را در چهار سال اخير تجربه مي‌کند و نرخ بيکاري در اين کشور به بيش از 24 درصد رسيده است.

براساس اين گزارش ، اقدامات تازه راخوي همچنين شامل کاهش مزاياي بيکاري و افزايش ماليات فروش است که احتمالا مصرف کنندگان عادي را نيز شامل خواهد شد.
اوايل روز سه‌شنبه نيز کارگران دولتي اسپانيا همانند روزهاي گذشته به خيابانها آمدند و به اعتراض پرداختند.

بخشي از اين تظاهرات بوسيله شبکه‌هاي اجتماعي سازماندهي شده بود و انتظار مي‌رود امروز پنجشنبه نيز تظاهراتي توسط اتحاديه‌هاي کارگري برگزار شود و ماموران آتش‌نشاني، پليس، پرستاران، معلمان و ديگران در آن شرکت کنند.
برچسب ها: تظاهرات ، مادرید ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار