رونق تولید در گرو ارتقای کیفی و توسعه استانداردها

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: باید درشرایط کنونی تحریم با تولید کالای کیفی و توسعه فرهنگ استفاده از کالای داخلی علاوه برایجاد منابع ارزی پیام ایستادگی ایران را به جهانیان اعلام کنیم .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،  مسعود موحدی امروز در دومین همایش یک روزه استانداردها، كیفیت و تولید صادرات محور درسالن  همایش های سازمان صداو سیما عنوان کرد :در شرایط کنونی باید به راهکارهای رونق تولید داخل از جمله بکارگیری تمام ظرفیت تولیدو فراهم کردن زیرساختهای صنعتی و معدنی بیندیشیم.
وی ادامه داد:  به دلیل شرایط ویژه تحریم نیازمند شناساندن محصولات ایرانی در بازارهای جهانی هستیم .

 موحدی با بیان اینکه درحوزه صادرات ، استاندارد مهمترین نقش را ایفا می کند، گفت : تحقق این امر علاوه بر حمایت از تولید داخلی رضایت و سلامت مصرف کننده را تامین می کند .

معاون وزیر صنعت از اجرایی شدن مدیریت واردات از سال 91 با کمک سازمان ملی استاندارد خبرداد و گفت : در زمینه صادرات ، استاندارد عامل مهمی در ارتقا کیفیت ، افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده محسوب می شود.

وی عنوان کرد: باید در شرایط کنونی بحران های اقتصادی جهان برای تولیدات صادرات گرا و حضور فعال دربازارهای بین المللی  رقابت پذیری جزو اولویت ها باشد ، با محصولات رقیب وارد چالش شد و بازار را به دست آورد .

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت  از استاندارد کیفیت به عنوان زبان مشترک تولید کننده و مصرف کننده نام برد و گفت : کیفیت به خودی خود رخ نمی دهد و تحقق آن نیازمند تعقل ، تلاش مستمر ، برنامه ریزی و نظارت به عوامل تولید است .

موحدی با بیان این جمله که زمان حاضر دوران فزونی عرضه بر تقاضا است و باید با سرعت و قوت به کیفیت توجه شود ، تاکید کرد: بازارها درعرصه جهانی به سمت مسیرهای تقاضا محور حرکت می کنند و موتور پیشران دراین مسیرارتقا در کیفیت ، و کاهش هزینه ها درمحدوده قابل قبول است .

وی بهبود شرایط خدمات ارایه شده از طریق محصول ، بهبود ویژگی های فنی کالا را در حوزه کیفی سازی مورد توجه داد و افزود: استاندارد پیروی ازیک الگو است که ما حصل آن ایجاد نظم ، قانون قابل اطمینان و ارتباطات بیشتر است و عاملی برای تحقق تولید صادرات گرا و انتخاب خرید برای مصرف کالا و خدمات درداخل محسوب می شود.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت : با توجه به اهمیت هم راستا شدن استاندارد کیفی تولید کالای  داخل با استاندارد بین المللی قابل قبول است .

وی با اشاره براینکه استاندارد در امر تجارت نقش غیرقابل انکار دارد و باید تفاهمات بین المللی جهت تسهیل معاملات توسعه داده شود بر بازرسی کالا به سمت صدور گواهی در مبدا نیز تاکید کرد.

موحدی تسهیل صدور گواهی نامه های صادراتی را یاد آور شد و افزود: نظام استاندارد در ارتباط با محیط های جهانی و تولیددات داخلی باید دستیابی هرچه بیشتر به بازارهای جهانی را فراهم  کند.

وی افزود: کیفیت یک رابطه حق مدارانه بوده ، الگوی آن برنده شدن چند جانبه و متقابل است که براین اساس الگوی برد - برد محقق شده و علاوه بر پاسخگویی به نیازهای منطقی مشتریان زمینه دوام و بقای کسب و  کار برای رسیدن به سطح بهینه فراهم شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار