ابطحي:

قوه قضاييه با عاملان ايجاد بحران مالي برخورد كند

يک عضو جبهه پايداري گفت:‌قوه قضاييه با عوامل دولتي و خصوصي كه به بحران‌هاي مالي در جامعه دامن مي‌زنند برخورد قضايي كند.


محمد جواد ابطحي عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واكنش به تورم موجود در جامعه اظهار داشت: كشور ما در حال جنگ اقتصادي است و انتظار نداريم كه در وضعيت آرام زندگي كنيم بنابراين مسئولان بايد تا آنجايي كه مي‌شود صادقانه مسائل را با ملت در ميان بگذارند.

ابطحي با اشاره به شايعات و ايجاد جو رواني كه از طريق برخي در  جامعه كليد خورده است افزود: براي مهار جو رواني حاكم بر جامعه بايد با برگزاري ميزگردها به خصوص در رسانه‌ها و راديو و تلويزيون اين بحران را پشت سر بگذاريم.

اين عضو جبهه پايداري تصريح كرد: هر چند كه تحريم‌ها اثر خود را  بر گراني ها دارد اما همه مسائل و گراني ها مربوط به تحريم‌ها نيست،  بلكه  جريان هايي وجود دارد كه به اين گراني‌ها دامن مي‌زند.

وي با اشاره به نقش قوه قضاييه تاكيد كرد:‌ قوه قضاييه به عنوان نهاد پيشگيري از جرم و مجازات مجرمين اقتصادي نقش اصلي را در جامعه ايفا مي‌كند و معتقدم كه قوه قضاييه بايد در اين مقطع با جريان‌هايي كه در بخش خصوصي و دولتي آب به آسياب دشمن مي‌ريزند برخورد قضايي داشته باشد .

وي در ادامه افزود: بايد افرادي كه موجب سوء تدبيرها و سهل‌انگاري‌ها و عدم رعايت الزامات دولتي و اقتصادي و  تشديد فشار بر مردم محروم و مستضعفين شدن   در هر لباس و پستي كه هست  برخورد جدي شود.

ابطحي با بيان اينكه بحث تعزيرات حكومتي در زمان امام  هم براي كنترل جامعه انجام مي شد، گفت: بايد نهادها به خصوص سازمان حمايت از مصرف كننده به صورت جدي پيگير اين وضعيت باشند درست است كه در نظام عرضه و تقاضا قيمت‌ها آزاد است اما در جايي كه بحران اقتصادي جامعه را فرا مي‌گيرد نظام اسلامي با حاكميت شرع مي‌تواند اعمال نظر كند.

وي با اشاره به نقش مديريتي مسئولان اظهار داشت: اگر همه دست‌اندركاران به صورت جدي به مسئله تورم بپردازند اين مسئله مهار مي‌شود اما متاسفانه در برخي مواقع شاهد آن هستيم كه بعضي از مسئولان هنوز گراني‌ها را جدي نمي‌گيرند و برخي ديگر مي‌گويند تازه متوجه صداي گراني شده‌اند كه اين نشان دهنده عدم مديريت موجود در سيستم اجرايي است.

ابطحي در ادامه افزود: طرح تحول اقتصادي 7 مرحله را در بر داشت كه يكي از آنها  بحث بانك‌ بود؛ كه بالا رفتن سود بانكي نشانه تورم است،‌ عدم هماهنگي بين قوا موجب شد تا 7 مرحله طرح تحول  اقتصادي كه شامل يارانه‌ها، توزيع، ماليات، گمرك، بانك‌ها  و.... بود اين حلقه  ناهماهنگ عمل كند.

وي تصريح كرد: لجبازي‌ها و كارشكني‌ها و به كرسي نشاندن پيش‌بيني‌هاي گراني و اصرار در به تحقق نشاندن آن توسط برخي موجب فشار بر مردم و جامعه شده است.

عضو جبهه پايداري تاكيد كرد: سران سه قوه بايد جلسات خود را  در جهت مهار تورم از حالت نشست فرمايشي خارج كرده و عملياتي كند.

ابطحي افزود: اگر قوه قضاييه جلوي مفسدين اقتصادي را نگيرد تورم ادامه يافته و ا حتكار در جامعه رواج پيدا مي‌كند.

وي با بيان اينكه همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند دولتمردان   براي كنترل اقتصادي تلاش مي‌كنند، گفت: مسئولان بي تفاوت به مسائل  جامعه نيستند اما مسائل اقتصادي پيچيده است و مديريت همه جانبه را مي‌طلبد و بايد جلوي ريخت و پا‌ش‌هاي زائد و همايش ها و ماموريت‌هاي بي مورد گرفته شود.

اين عضو جبهه پايداري خاطرنشان كرد: مسئولان اعم از نماينده، وزير، استاندار و ... بايد با رفتار صادقانه رضايت مردم را به نظام و حاكميت جلب كنند تا در مواقع بحران دشمن از موج نارضايتي‌هاي اجتماعي سوء استفاده نكند.

 انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: ابطحی ، جنگ ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار