آموزه‌هاي مكتب رمضان؛

ماه رمضان سكوي پرواز به سوي خداوند است

حجت‌الاسلام محمدخوش نظر گفت:ماه مبارك رمضان كه ماه بندگي خداوند بوده سكوي پرتابي به سوي خداوند است.

حجت‌الاسلام محمدخوش نظر كارشناس مذهبي ضمن تبريك به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان و آرزوي قبولي طاعات و عبادات براي مومنان به خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت: در روايتي از امام صادق (ع) آمده است كه ماه رمضان سرآمد ماه‌ها بوده و شب قدر قلب ماه رمضان است.
وي افزود:اين آيه به اين معناست كه اعمال شب قدر به جاي خود داراي ارزش بوده و اعمال يوميه نيز جايگاه ويژه‌اي دارد.
اين كارشناس مذهبي عنوان كرد:عبادت و بندگي مختص به ماه مبارك رمضان وشب قدر نبوده و بايد اين ماه سكوي پرواز به سوي خداوند باشد.
وي ادامه داد:عزيزاني كه ازماه رجب و شعبان خود را براي اين پرواز معنوي مجهز كرده‌اند بعد از ماه رمضان نيز بايد آنچه را كه به دست آورده حفظ كنند.
حجت‌الاسلام خوش نظر گفت:در ماه مبارك رمضان براي عروج و پيشرفت در عشق به خدا بايد تواضع‌مان افزون‌تر و غرور و كينه و تهمت نسبت به يكديگر را از بين ببريم.
وي اظهارداشت:در ماه مبارك رمضان به فرمايش حضرت محمد (ص) كه شياطين در غل و زنجيرند و فرصت مناسبي براي توبه بندگان بوده و جرايم كمتر شده و مردم مهربان‌تر مي‌شوند.
اين كارشناس مذهبي بيان كرد:در رمضان ماه نزول قرآن بوده و ثواب خواندن قرآن و ختم آن در اين ماه بسيار بوده و بايد سعي كنيم از كلام خدا استفاده كنيم.
وي ادامه داد:تمامي مشكلات انسان‌ها از بي‌تقوايي بوده و خدايي كه اسلام را معرفي كده راههاي زيادي براي آموزش انسان‌ها فراهم كرده است.
وي با اشاره به اين مطلب كه در روايتي آمده است كه اگر كسي در ماه رمضان بخشيده نشود فرصتي براي بخشش ندارد؛خاطرنشان كرد:اميدواريم كه خداوند دل هاي عصر ما را به نور قرآن روشن كند و معرفت ما را نسبت به پيامبر (ص) و امام زمان (عج) زياد‌تر كند/ه
برچسب ها: مبارک ، رمضان ، بندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار