كاهش قيمت تمام شده، حلقه مفقوده اقتصاد/ عوامل درون بنگاهي و محيطي تعيين كننده قيمت تمام شده محصول

معاون وزير صنعت گفت: دوعامل درون بنگاهي و برون بنگاهي تعيين كننده قيمت تمام شده محصول هستند و بايد اقداماتي در خصوص تسهيل اين موارد صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدي امروز در اولين نشست هم انديشي نهضت كاهش قيمت تمام شده در توليد تصريح كرد: اين نهضت حلقه مفقوده اي در نظام اقتصادي كشور است و براي رسيدن به اهداف سند چشم انداز و دستيابي به ابزار توسعه بايد مقدمات كاهش قيمت تمام شده فراهم شود.

وي ادامه داد: در سال توليد ملي به طور قطع بايد موضوع بهره وري كه يك وجه آن كاهش هزينه توليد در بنگاه ها است، مورد توجه قرار گيرد.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور كسب و كار اظهار داشت: كاهش قيمت تمام شده بايد به عنوان مزيت در توليدات داخلي مطرح شود تا بتوان به جايگاه مناسبي در بازارهاي جهاني دست يابيم.

موحدي با بيان اينكه دو عامل شرايط محيطي و درون بنگاهي تعيين كننده قيمت تمام شده محصول هستند، افزود: در فضاي محيطي كه شكل خاصي از فضاي كسب و كار است بايد زمينه اي فراهم شود تا بنگاه هاي اقتصادي با اقدامات درون بنگاهي و مديريت بهتر هزينه توليد خود را كاهش دهند.

وي بهبود فضاي كسب و كار را مستلزم انجام اقدامات حاكميتي در قواي سه گانه و نهادهاي حكومتي دانست و افزود: بخش خصوصي و تشكل ها نيز در بهبود فضاي كسب و كار موثر هستند.

موحدي تاكيد كرد: بايد يك سلسله اقدامات مديريتي در فضاي حاكميتي براي كارآمد سازي مديريت هاي پشتيبان بنگاه ها و تسهيل فضاي كسب و كار صورت گيرد.

معاون وزير صنعت افزود: همچنين بايد اقدامات مديريتي در درون بنگاه ها و يك سري اقدامات در حوزه قانوني نيز در راستاي بهبود فضاي كسب و كار انجام گيرد.

وي خاطر نشان كرد: يك برنامه منسجم و هماهنگ در اين حوزه در موسسه پژوهش ها و مطالعات و بازرگاني تدوين شده كه بايد اين برنامه تبديل به راهكارهاي اجرايي شود./عب

برچسب ها: صنعت ، محصول ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار