امروز ؛

اخراج كامل شهروندان سوداني از سرزمين هاي اشغالي

آخرين گروه از شهروندان سودان جنوبي که در فلسطين اشغالي ساكن بودند امروز چهارشنبه در چارچوب عملياتي شش هفته اي که 900 شهروند سودان جنوبي را شامل مي شود، از فلسطين اشغالي اخراج خواهند شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سابين حداد سخنگوي اداره مهاجرت در وزارت امور داخلي اسرائيل گفت : از زمان آغاز روند اخراج مهاجران سودان جنوبي از اسرائيل، تاکنون 700 شهروند اين کشور از اسرائيل اخراج شده اند.

حداد افزود : آخرين مرحله از اين طرح روز چهارشنبه اجرا خواهد شد و شمار کل شهروندان سودان جنوبي که از اسرائيل اخراج مي شوند به 850 تا 900 نفر خواهد رسيد.

اخراج شهروندان سودان جنوبي از اسرائيل از ماه ژوئن به دنبال عمليات گسترده بازداشت آنان آغاز شد. از ماه مي وجود بيش از شصت و دو هزار مهاجر غيرقانوني در اسرائيل، خشونت ها و جدالهاي سياسي به دنبال داشته است. اکثر اين مهاجران را شهروندان سوداني و اريتره اي تشکيل مي دهند که از صحراي سينا وارد اسرائيل مي شوند.

به گفته حداد ، مقامات اسرائيلي در حال بررسي وضع پانصد و پنجاه شهروند سودان جنوبي هستند که از منانطق مرزي سودان آمده اند و در صورت بازگشت به کشورشان ممکن است با خطر مواجه شوند.

در تاريخ 24 ژوئن دادگاهي اسرائيلي با طرح اخراج حدود 2000 مهاجر غيرقانوني اهل ساحل عاج موافقت کرده بود. به گفته حداد، مهلتي که به مهاجران ساحل عاجي براي تسليم شدن داوطلبانه داده شده بود پايان يافت و فقط 15 نفر حاضر شدند در برابر دريافت پاداش، اسرائيل را ترک کنند . مقامات اسرائيلي بازداشت مهاجران ساحل عاجي را آغاز کرده اند و تاکنون يکصد نفر از آنان بازداشت شده اند و منتظر اخراج شدن هستند.
برچسب ها: اسرائیل ، مهاجر ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار