گزارش/

از نظر وزیر اطلاعات درباره فتنه تا توانمندی ایران در ساخت زیردریایی

حوزه دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران طي هفته گذشته اخبار متنوع و مختلفي را دنبال کرد که در اين گزارش مروری کوتاه بر این اخبار خواهیم داشت.

  به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:
 

معاون فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر کشوري بخواهد براي ايران تهديدي ايجاد کند، به طور قطع آسيب سختي به خود و ديگر کشورهاي منطقه وارد کرده و باعث ناامني بيشتر منطقه خواهد شد و نجات يافتن آن کشور از بحران خود ساخته، امکان‌پذير نيست.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مساجد برای مقابله با دشمن بهره برد، گفت: امروز همانند گذشته این پایگاه‌ها باید با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند.

گزارش ويژه/تكنولوژي "زيردريايي هسته‌اي" و توانمندي ايران در اين عرصه

زیردریایی‌های هسته‌ای با داشتن برق کافی برای ایجاد اکسیژن از الکترولیز آب دریا، دیگر نیازي به بالا آمدن منظم و مکرر به سطح آب ندارند و بنابراین بدون نیاز به سوخت‌گیری، قادرند به طور نامحدود در زیر آب دریا باقي بمانند.

تکذیب شهادت "سردار سليماني" در انفجار دمشق

مسئول روابط عمومی کل سپاه اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها مبني بر شهادت سردار قاسم سليماني از فرماندهان سپاه در انفجار اخير ساختمان شوراي امنيت ملي سوريه را تکذيب کرد.

تمبر يادبود "شهيد رضايي‌نژاد" رونمايي شد

در اولين مراسم ياد بود شهيد رضايي‌نژاد از "تمبر يادبود شهيد رضايي‌نژاد" با حضور خانواده آن شهيد در سازمان انرژي هسته‌اي رونمايي شد.

مصلحي: همه عوامل ترور شهيد رضايي‌نژاد دستگير شدند

وزير اطلاعات در اولين مراسم سالگرد شهيد رضايي نژاد از دستگيري تمامي عاملين ترور شهيد رضايي نژاد خبر داد.

بازخواني پرونده ترور شهيد داريوش رضايي نژاد

با ترور دانشمندان هسته اي کشورمان، جنگ خاموش به چالش کشيدن برنامه هسته اي ايران از سال 1388 در دستور کار سرويس‌هاي جاسوسي موساد ،سيا، MI6 و...قرار گرفت.

امير وليوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: اگر تصميمي براي بستن تنگه هرمز اتخاذ شود با قدرت، آن را عملي خواهيم كرد

فرمانده دانشگاه جنگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه ارتش جمهوري اسلامي ايران، گوش به فرمان فرمانده كل قواست گفت: ما به دنبال جنگ نيستيم اما در صورتي كه تصميمي براي بستن تنگه هرمز اتخاذ شود با قدرت، آن تصميم را عملي خواهيم كرد.

مصلحي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: عمده فعاليت جريان فتنه بر روي مسائل اقتصادي است

وزير اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: عمده فعاليت مجموعه عوامل فتنه و كساني كه بحث فتنه را با همكاري استكبار دنبال مي‌كنند، تمرکز بر روي مسائل اقتصادي است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ايران نتواند از تنگه هرمز عبور کند اجازه تردد کسي را نيز نخواهد داد

دریادار تنگسیری گفت: ما در تنگه هرمز حضور داريم و در شرایطی که نتوانیم از آن عبور کنیم اجازه تردد کسی را نخواهیم داد.

دريادار سياري: نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس مي‌رود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در مدت سه سال گذشته بدون حتی یک روز وقفه در آب‌های آزاد از سواحل جاسک تا دریای مدیترانه حضور داشتیم و در آینده نزدیک در اقیانوس اطلس نیز شاهد حضور نیروی دریایی ارتش خواهیم بود.

رحيم احمدي‌روشن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: آمريكا و رژيم صهيونيستي بدانند كه شهداي هسته‌اي زنده‌اند

پدر شهيد احمدي روشن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: رژيم صهيونيستي و آمريكاي جهانخوار بدانند كه شهداي هسته اي زنده‌اند و روحشان حاضر و شاهد بر اعمال ما است.

حجت‌الاسلام صديقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: شهادت شهداي هسته‌اي باعث عمق‌بخشي به ‌حرکت علمي كشور است

امام جمعه موقت تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگارانگفت: غربي‌ها فکر مي‌کنند مي‌توانند با ترور دانشمندان هسته‌اي کشورمان روند پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران را متوقف کنند اما همانگونه که امام(ره) فرمودند: «بکشيد ما را، ملت ما بيدارتر مي شود»؛ شهادت اين عزيزان مايه بصيرت بسياري است و باعث عمق‌بخشي به ‌حرکت علمي ما مي‌شود.

حجت‌الاسلام گواهی: مهم‌ترین تهدید موجود ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت: مهم‌ترین تهدید موجود، ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی است که بهترین نسخه مقابله با آن امید دادن به مردم است.

محفل انس با قرآن كريم با حضور امير سرلشکر صالحي در ارتش برگزار ‌شد

روز چهارشنبه محفل انس با قرآن كريم با حضور فرمانده كل ارتش، در ستاد اين نيرو برگزار شد که رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه سراسر كشور نیز در این مراسم به ايراد سخنراني پرداخت.

سردار جزایری: ورود دوستان سوریه ضربات قاطعی به عرب‌های منفور وارد می‌کند

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: هنوز هیچ‌یک از دوستان سوریه و جبهه بزرگ مقاومت وارد عرصه نشده‌اند و چنانچه این اتفاق روی دهد، ضربات قاطعی به جبهه دشمن و به‌خصوص عرب‌های منفور وارد خواهد شد.

دريادار سياري: نيروي دريايي ارتش عامل افزايش امنیت منطقه است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ‌نیروی دریایی راهبردی ارتش برای برقراری امنیت در منطقه تمامی توانمندی‌ها در زمینه سطحی، زیردریایی، پروازی، موشکی و عملیات ویژه را در اختیار دارد.

گزارش/"موشک کوثر" کابوس شناورهاي آمريکايي

موشک کوثر با برد 15 تا 19 کيلومتر قادر است ناوچه‌هاي متوسط و کوچک را غرق کند و تبديل به کابوسي براي ناوچه‌هاي آمريکايي شده است.

یك مقام آگاه قرارگاه سایبری نیروهای مسلح عنوان کرد: پاسخ دندان‌شكن ايران در صورت ادامه حملات سایبری آمریكا

یك مقام قرارگاه سایبری ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: اگر حملات سایبری عبث آمریكایی‌ها علیه كشورمان پایان نپذیرد، آنها پاسخ دندان‌شكنی دریافت خواهند كرد.

سردار وحيدي در جمع خبرنگاران: تکذيب حضور نيروهاي مسلح ايران در سوريه/ از دستاوردهاي جديد دفاعي در آينده نزديک رونمايي مي‌شود 

وزير دفاع گفت: نظام سلطه از اقصی نقاط جهان انواع تروریست‌ها را به سوریه اعزام کرده‌اند و برای جلوگیری از انعکاس این موضوع، دائما ایران را به حضور نظامی در سوریه متهم می‌کنند در حالی که دولت و ارتش سوریه توان مقابله با تروریست‌ها را دارند.

بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان: استکبار جهانی پشت پرده کشتار مسلمانان میانمار است

سازمان بسیج حقوقدانان در بیانیه‌ای پیرامون کشتار مظلومانه مردم میانمار تاکید کرد: بدون تردید در پشت پرده این جنایات دست حمایت جریان استکبار و ایادی آنها پیش زمینه این خون‌ریزی‌ها را فراهم کرده است.

گزارش/ غروب جاويدان منافقين در عمليات مرصاد

منافقين قصد داشتند طي عملياتي با عنوان "فروغ جاويدان" و شعار "از مهران تا تهران" به پايه‌هاي نظام اسلامي، آسيب بزنند اما رزمندگان اسلام، در عملياتي متقابل با عنوان "مرصاد"، عناصر گروهک نفاق را در کمين خود گرفتار کرده و با وارد کردن ضربات سهمگين بر آنها غروب جاويدان منافقين را رقم زدند.

سردار اسدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: مرصاد دومين شكست مفتضحانه وعده حضور دشمنان نظام در ايران بود

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگارانگفت: مرصاد دومين شكست مفتضحانه وعده حضور دشمنان نظام در ايران بود.

معاون سياسي سپاه پاسداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: عمليات مرصاد اوج اقتدار ايران را به نمايش گذاشت و آخرين تير رژيم بعثي در دفاع مقدس به نتيجه نرسيد.

انتهای پیام/ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار