آموزش قبله یابی و جهت یابی با صور فلکی در نمايشگاه قرآن

بخش نجوم و استهلال زیر نظر موسسه کاوشگر امکان مشاهده آسمان شب را براي بازديدكنندگان فراهم کرده،ضمن اینکه در این بخش قبله یابی از طریق صورت فلکی به علاقمندان آموزش داده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛امسال با استقرار 6 تلسكوپ در غرفه نجوم  و استهلال بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام این بخش هر شب ميزبان علاقه‌مندان به نجوم و آسمان شب است و هر شب بيش از 200 نفر از بازديدكنندگان براي رصد ماه و آسمان شب، از اين غرفه بازديد می کنند.
در اين غرفه علاوه بر رصد ماه و آسمان شب، کارشناسانی از دو نهاد ستاد استهلال نماز جمعه تهران و ستاد استهلال رهبری  به علاقمندان درباره نحوه رویت و استهلال ماه مبارک رمضان، اطلاعاتی می دهند.
شناخت ماه، قبله یابی و جهت یابی از طریق صورت فلکی(سیارات)، در قالب برپایی کارگاه آموزشی نجوم و ساخت ساعت های آفتابی ازدیگر برنامه های غرفه نجوم و استهلال است. علاوه بر این در این غرفه شناخت قابلیت های خورشید برای پیدا کردن اوقات شرعی و قبله یابی، ساخت ساعت آفتابی که جز قدیمی ترین ابزار زمان سنجی است، به علاقمندان آموزش داده می شود.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد./ه

برچسب ها: آموزش ، قبله ، یابی ، جهت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار