ماه رمضان با دو جشنواره مذهبی‌هنری در اراک و البرز

هم زمان با ایام ماه مبارک رمضان، اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان 4 تا 16 ساله در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کودکان 4 تا 6 سال با حفظ و قرائت سوره قدر، 7 تا 11 سال با حفظ و قرائت آیة‌الکرسی و نوجوانان 12 تا 16 سال نیز با حفظ و قرائت سوره واقعه می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
اعضای کانون و سایر کودکان و نوجوانان علاقه‌مند استان البرز جهت ثبت نام می‌توانند تا پایان روز 17 مردادماه 91 به مراکز کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در سطح استان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های  32826113-32826112 تماس حاصل فرمایند.
صفی‌اله رمضانخانی مدیر کانون این استان درباره این جشنواره دینی گفت: از آن‌جایی که یکی از راه‌های تشویق، ترغیب و ترویج فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مسابقه ها و جشنواره‌های قرآنی است در ماه رمضان امسال سعی کرده ایم که این مسابقه ها را با هدف یادگیری محتوایی و نهادینه کردن عمل به قرآن در بین کودکان ونوجوانان اجرا کنیم.
وی افزود: این مسابقه ها با شیوه جذاب اجرا خواهند شد و هم‌چنین کودکان و نوجوانان می‌توانند آثارشان را در بخش جنبی جشنواره که شامل کارگاه‌های تصویرگری، خو‌ش‌نویسی، نقاشی و ادبی مرتبط با مفاهیم آیه های یاد شده است ارایه دهند.
در پایان این رقابت‌ها از برگزیدگان با اهدای هدایای نفیسی تجلیل خواهد شد.
در همین‌حال به مناسبت ماه رمضان، اولین جشنواره قصه‌گویی کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 اراک برگزار می‌شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی کانون استان مرکزی، مخاطبان این جشنواره اعضای کانون و مراکز فرهنگی‌هنری اراک هستند که در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 اراک به رقابت می‌پردازند.
این جشنواره در دو بخش داخل مراکز و بین مراکز برگزار می‌شود و از هر مرکز سه نفر برگزیده در مرحله دوم به رقابت با برگزیدگان دیگر مراکز می‌پردازند.
قصه‌های انتخابی باید از نظر مدت زمان قصه و موضوع توسط مربیان مرکز گزینش شده باشد و اعضا با راهنمایی مربیان قصه را انتخاب کنند.
برچسب ها: رمضان ، کودک ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار