ریاضت اقتصادی نای رأی دادن را از مردم گرفت

چند ساعت پیش از بسته شدن حوزه های رای گیری میزان حضور مردم کمتر از 30 درصد بوده كه پایین ترین میزان ثبت شده در آن زمان طی انتخابات گذشته رومانی بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روزهای سخت ریاضت اقتصادی حتی رمق حضور در همه پرسی و انتخابات را هم از مردم اروپا گرفته است و اکنون هیچ کس پیش بینی نمی کند حتی 40 درصد مردم رومانی در همه پرسی استیضاح رییس جمهور خود شرکت کنند.

مردی که زمانی یكی از محبوب ترین سیاستمداران كشور بود اكنون میزان محبوبیت خود را در بحبوحه اجرای طرح ریاضت افتصادی در سال 2010 آنقدر كاهش یافته می بیند که هیچ کس از نزدیکان او چنین وضعی را پیش بینی نمی کرد.

رسانه های غربی گزارش داده اند شاخص های اولیه انتخاباتی در رومانی نشان می دهد میزان حضور مردم در همه پرسی این كشور در مورد استیضاح رییس جمهوری كمتر از حد نصاب لازم 50 درصد برای اعتبار بخشیدن به این رای گیری بوده است.

حدود 5 ساعت پیش از بسته شدن حوزه های رای گیری میزان حضور مردم کمتر از 30 درصد بوده كه پایین ترین میزان ثبت شده در آن زمان طی انتخابات گذشته رومانی بود.

این رای گیری به هفته ها مناقشه سیاسی یكی از جدیدترین اعضای اتحادیه اروپا پایان می دهد؛ عضوی که ریاضت اقتصادی تاثیر بدی بر زندگی مردمانش گذاشته است.
 
نظر سنجی ها نشان می داد حدود دو سوم رومانیایی ها به طرفداری از استیضاح ترایان باسسكو رئیس جمهوری 60 ساله رومانی رای خواهند داد اما اکنون قضیه فرق کرده است و در صورتی كه میزان حضور رای دهندگان كمتر از 50 درصد باشد ، باسسكو كه پیشتر طی ماه جاری از سوی مجلس معلق شده با ابقا در سمت ریاست جمهوری به كار خود تا پایان دوره اش در سال 2014 ادامه خواهد داد.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: رومانی ، شبانه ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار