کارت‌های بازرگانی غیرفعال حذف می‌شوند

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کارت‌های بازرگانی غیرفعال حذف می‌شوند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ، این جلسه با حضور ابویی و دهقان معاونان پیشگیری و فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صافدل رییس سازمان توسعه تجارت، نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و جمعی از مدیران کل حوزه‌های مرتبط برگزار شد. 
 
مهدی ابویی معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر تلاش برای راه‌اندازی و توسعه سامانه جامع صدور و تمدید کارت هوشمند بازرگانی خواستار سرعت بخشیدن بر بازبینی کارت‌های فعلی و ابطال کارت‌های غیرفعال از ابتدای مهرماه سال جاری شد.
 
در این جلسه حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: سامانه صدور و تمدید کارت بازرگانی رسماً آغاز به کار کرده و در مرحله اول پالایش کارت‌های موجود در دستور کار قرار گرفته است.
 
صافدل افزود: با توجه به این که امکان امضا دیجیتال در وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شده، در آینده نزدیک کارت‌های بازرگانی هوشمند می‌شوند.
 
در همین حال، محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی نیز با بیان این که از این پس خدمات صدور، تمدید و نظارت بر کارت بازرگانی به صورت متمرکز در اتاق ایران انجام خواهد شد گفت: گام‌های خوبی در زمینه سامان‌دهی کارت بازرگانی برداشته شده و امکان سرعت بخشیدن به صدور، تمدید و نظارت بر آن فراهم شده است.
 
وی ادامه داد: رتبه‌بندی بازرگانان نیز در دست اقدام است، شاخص‌هایی در مورد اهلیت اشخاص مشمول در نظر گرفته شده و مطابق مقررات با برگزاری دوره‌های آموزشی بخشی از شرایط احراز صلاحیت افراد به دریافت کارت بازرگانی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
برچسب ها: توسعه ، تجارت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار