سردار وحيدي در جمع خبرنگاران:

سامانه‌هاي جديد پدافند هوايي در راه است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از توليد موشك‌ها و سامانه‌هاي جديد پدافند هوايي در آينده نزديك خبر داد و گفت: رژيم صهيونيستي مي‌داند حمله به ايران آرزويي دست نيافتني است و فقط در صورتي كه قصد خودكشي داشته باشد مرتكب چنين عملي خواهد شد‌.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحيدي در حاشيه نشست خبري صبح امروز كه با موضوع بازگويي جزئيات نسل چهارم موشك فاتح 110 در محل وزارت دفاع برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه توليد و ساخت موشك‌هاي پدافند هوايي را در دست داريم و پس از موشك‌هاي مرصاد و شلمچه، موشك‌ها و سامانه‌هاي جديد پدافند هوايي در ماه‌هاي آينده به ثمر خواهند رسيد.

وي با بيان اينكه موشك‌هاي برد بلند را نيز در دستور كار داريم، به اظهارنظرهاي متفاوت صهيونيست‌ها درباره ايران، اشاره کرد و افزود: مقامات رژيم صهيونيستي براي مديريت بحران موجود در منطقه و بحران‌هايي كه با آن مواجه هستند اظهاراتي را مطرح مي‌كنند كه اين اظهارات بين مقامات نظامي و مقامات سياسي اين رژيم متفاوت است.

وزير دفاع ادامه داد: امروز ما درگيري جدي در داخل سرزمين‌هاي اشغالي را شاهد هستيم و اظهار نظرهاي متعدد مقامات سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي نشان‌دهنده اختلاف خاصي است كه در اين رژيم وجود دارد.

سردار وحيدي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي مي‌داند حمله به ايران آرزويي دست نيافتني است و فقط در صورتي كه قصد خودكشي داشته باشد مرتكب چنين عملي خواهد شد‌.

وي يادآور شد: صهيونيست‌ها براي مديريت افكار عمومي و خارج شدن از انزوا تلاش مي‌كنند تا نگاه‌ها را از خود به سمت سوريه منحرف كنند كه تا حدودي نيز در اين امر موفق بوده‌اند.

وزير دفاع با بيان اينکه رژيم صهيونيستي نمي‌تواند خود را از واقعيت‌هاي ذاتي موجود رها كند، اظهار داشت اظهارات مقامات اين رژيم جنبه تبليغاتي و رواني دارد و نيروهاي مسلح ايران كاملا آماده‌اند تا به هر سوء نيتي پاسخي محكم دهند.

سردار وحيدي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، پيرامون موشك باور 373 گفت: موشك باور 373 در دست اجراست و مراحل خود را به خوبي طي مي‌كند‌.

وي در ادامه درباره مسائل سوريه گفت: همچنان كه قبلا هم گفته‌ايم ما هيچ نيروي مسلحي در آنجا نداريم و دولت سوريه نيز درخواستي از ما در اين خصوص نداشته است‌.

وزير دفاع افزود: سوريه ارتشي قوي دارد و از حمايت‌هاي مردمي برخوردار است.

سردار وحيدي تاكيد كرد: جريانات و كشورهايي سيل اسلحه را به سوريه روانه كرده و گروه‌هاي تروريستي را مجهز مي‌كنند كه اين كاري بسيار زشت است و آثار بسيار بدي در منطقه خواهد گذاشت.

وي فعاليت‌هاي اين جريانات را عامل ايجاد مشكلات فراوان براي مردم سوريه دانست و خاطر نشان كرد:  آنچه كه به عنوان معارضه در سوريه مطرح مي‌شود گروههاي مسلح معدودي هستند و از كشورهاي ديگر آمده‌اند و نگذاشتند دولت سوريه آن طور كه بايد خواسته‌هاي مردم اين كشور را محقق كند.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر عواقب دخالت نظامي غرب در سوريه تصريح كرد: اگر در مورد سوريه بي‌تدبيري شده و نظاميان خارجي كه هم‌اكنون به صورت نامنظم در اين كشور حضور دارند به طور منظم وارد صحنه شوند، حتما بحران بزرگي منطقه را فرا مي‌گيرد و به طور قطع بازنده اين بحران غربي‌ها هستند.

وزير دفاع در پايان درباره سامانه موشكي S-300 نيز گفت: در خصوص اين سامانه موشكي آماده مذاكره با طرف روسي هستيم و هم اكنون اين موشك مراحل داوري خود را طي مي‌كند‌.

انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار