برای جلوگیری از سردرد در ماه رمضان، چای سبز بنوشید

در ماه رمضان براي جلوگيري از سردرد، چای سبز و بدون کافئین ممکن است جایگزین خوبی باشد و همچنین روزه داران بايد برنامه خود را در طول ماه رمضان طوری ترتیب دهند تا خواب کافی داشته باشند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، كارشناس آموزشي اورژانس كشور با بيان اين كه پرخوري در ماه رمضان موجب سوء هاضمه و نفخ مي شود اظهار داشت:‌ افراد مي توانند براي جلوگيري از نفخ، از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، غذاهای تند و ادویه دار و همچنين غذاهایی که ایجاد نفخ می کنند مثل تخم مرغ ،‌ کلم، لوبیا، عدس و نوشابه های گازدار خوداري كنند.
آرزو دهقاني افزود: براي درمان اين بيماري افراد مي توانند از آب يا آب ميوه استفاده كرده و از غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنند.
وي يكي ديگر از عوارض روزه گرفتن را ضعف و افت فشار خون دانست و عنوان كرد: افزایش تعریق، ضعف، خستگی، کم شدن انرژی، سرگیجه به خصوص هنگام برخاستن، ظاهر رنگ پریده و احساس افتادن از علائم افت فشارخون است که این علائم بیشتر هنگام بعد از ظهر اتفاق می افتد .
كارشناس آموزشي اورژانس كشور گفت: مصرف کم مایعات و کاهش مصرف نمک به افت فشار خون كمك مي كند كه براي جلوگيري از آن مي توان مصرف نمک و مایعات را افزایش داده و از رفتن به مکان های گرم اجتناب كرد.
وي خاطرنشان كرد: افت فشار خون باید با گرفتن فشار خون در هنگام بروز علائم تأیید شود و افراد دارای فشار خون بالا ممکن است در طول ماه رمضان نیاز به تنظیم مجدد داروهای خود توسط پزشک داشته باشند .
دهقاني اضافه كرد:‌ سردرد نيز يكي ديگر از عوارض روزه داري است كه اين علائم با عدم مصرف کافئین و تنباکو ،‌انجام کار زیاد در طول روز، کم خوابی و گرسنگی، در انتهای روز بدتر می شود كه سردرد وقتی با افت فشار خون همراه شود، می تواند منجر به حالت تهوع قبل از افطار شود./عط
برچسب ها: سرگیجه ، فشارخون ، تعریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار