خوزستان/

صادرات كالاهای غیرنفتی به عراق از مرزهای خوزستان 37درصد افزایش یافت

ناظر گمركات خوزستان گفت: در چهار ماه امسال 893هزار تن انواع كالای غیرنفتی به ارزش 218میلیون دلار از طریق گمركات شلمچه، چذابه و مرزدریایی خرمشهر به عراق صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛'عباس علیدادی'در گفت گوی با خبرنگاران افزود: این میزان صادرات از نظر وزن 37درصد و از لحاظ ارزش چهار درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.

وی مصالح ساختمانی ازجمله آهن آلات و سیمان سیاه و سفید ، محصولات و فرآورده های كشاورزی، كالاهای صنعتی و خانگی، لبنیات، ماهی و خودرو را عمده ترین اقلام صادراتی غیرنفتی كشورمان به عراق از طریق مرزهای زمینی و دریایی خوزستان عنوان كرد.

به گفته ناظر گمركات خوزستان ، پارسال حجم صادرات كالاهای غیرنفتی از طریق مرزهای خوزستان به یك میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود امسال حجم صادرات كالاهای غیرنفتی به عراق به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

بر اساس مصوبه اخیر شورای روابط خارجی استان خوزستان، قرار است بهمن ماه امسال نمایشگاه بزرگ توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان با هدف شناسایی بازار هدف و شناخت تجار و بازرگانان عراقی از كالاهای تولیدی این استان در بندر بصره دومین شهر بزرگ عراق برپا شود.

استان خوزستان هم اكنون با دو استان میسان و بصره از طریق دو مرز چذابه و شلمچه مراودات اقتصادی و تجاری دارد.

مرزهای دریایی و زمینی استان خوزستان پس از سقوط نظام بعثی، به تدریج از تیرماه 1382 برای صادرات كالا به عراق فعال و متعاقب آن در مهر ماه همان سال زمینه برای اعزام زایران عتبات عالیات فراهم شد.

استان خوزستان حدود 500 كیلومتر مرز مشترك دریایی و زمینی با عراق دارد. /س
برچسب ها: افزایش ، صادرات ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.