برای داشتن مغز سالم چه اقدامی باید انجام داد؟

برای اینکه همیشه مغزی پویا داشته برای انجام فعالیت دارا باشیم باید اقداماتی جهت حفظ سلامتی آن باید انجام داد.

دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مغز را همیشه بايد فعال نگه داشت تا از خطرات احتمالی و آسیب های مانند آلزایمر جلوگیری شود و به همین دلیل خیلی مهم که مغز را به صورت منظم فعال نگهدارید. با انجام هر روزه کارهای متفاوت می توان در این زمینه باعث افزایش کارایی مغز شد.

وی افزود: تمرینات هر روزه کارهای متفاوت مانند اينکه موی خود را با دستی که از آن کمتر کار می کشید شانه بزنید برای به چالش کشیدن فکر خود از بازیهای مختلف مثل شطرنج، پازل جدول بازیهای حافظه استفاده کنید و اینکه یک فعالیت جدید همانندشرکت در کلاس های جدید یا تفریحات سرگرم کننده استفاده شود.

وی تصریح کرد: با بیان اینکه ارتباط اجتماعی باعث جلوگیری از بیماری های مانند آلزایمر می شود تصریح کرد: داشتن ارتباط اجتماعی باعث می شود که از نظر ذهنی نیز رابطه حفظ شود، ایجاد تماس و معاشرت با دوستان و آشنایان به خصوص افرادی که دارای اخلاقیات مثبت هستند عامل مهمی برای فعالیت مغزی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: استفاده از میوه ها و سبزیجات که رنگ تیره داشته و دارای آنتی اکسیدان هستند مانند انگور سیاه، تمشک، شاتوت، اسفناج توصیه می شود و حتما در برنامه های روزانه خود ورزش مستمر را بگنجانید./ح
برچسب ها: آلزایمر ، مغز ، حل جدول ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار