روند رو به رشد هندبال ایران؛

شانس قهرمانی تیم های کرواسی و فرانسه در المپیک لندن

هندبال کشورمان رو به جلو حرکت می کند و در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته است.

محمد ناصر نجف پور، کارشناس هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در گذشته نمي توانستيم رو به روي تيم هاي آسيايي بايستيم ولی اکنون با پیشرفت هایی که در این ورزش داشته ایم می توانیم برای تیم های آسیایی به غير از کره جنوبي خط و نشان بکشیم.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر فاصله خود را با سایر تیم های آسیایی کم کرده ایم و این به دلیل کارهای خوبی است که صورت گرفته است.

نجف پور در ادامه گفت: هم اکنون یک نسل طلایی در هندبال کشورمان قرار دارد که باید از این نسل به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف که همانا پیشرفت هندبال کشورمان است استفاده کرد.

وی اشاره کرد: برای اینکه در هندبال گسترش و پیشرفت داشته باشیم باید گروه های استعداد یاب تشکیل دهیم و به شهرستانها اعزام کنیم مانند سایر ورزشها که این کار را می کنند.

نجف پور گفت: احداث مداری هندبال نیز می تواند به استعدادیابی و پیشرفت هندبال کمک کند.

وی عنوان کرد: اگر آموزش های این ورزش از پایه باشد خیلی جواب می دهد و بازیکنان خوبی به جامعه تحویل داده می شود.

نجف پور در خصوص برگزاری مسابقات هندبال در المپیک لندن گفت: هم اکنون رقابت های هندبال در المپیک لندن در انگلیس انجام می شود و متأسفانه هندبال ایران در این مسابقات حضور ندارد که مایه تأسف است.

وی گفت: قاره آسیا برای المپیک 2012 لندن دو سهمیه داشت که یک تیم در پلی آف حذف شد و فقط کره جنوبی اعزام شد.

نجف پور تأکید کرد: مسابقات المپیک در بخش هندبال در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود و بعد از انجام مسابقات مقدماتی 8 تیم ایسلند، فرانسه، سوئد، تونس، کرواسی، دانمارک، اسپانیا، مجارستان در بخش آقایان و تیم های برزیل، نروژ، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا، کرواسی فرانسه و مونته نگرو بخش بانوان به نیمه نهایی راه یافتند که طی روزهای آتی این مرحله نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: فینال این رقابت ها نیز هفته آینده انجام خواهد شد تا قهرمانان این رده ها آقایان و بانوان مشخص شود.

نجف تأکید کرد:‌به نظر بنده 3 تیم کرواسی، اسپانیا و فرانسه در بخش آقایان شانس قهرمانی دارند.

وی گفت: هندبال کشورمان این المپیک را از دست داد ولی برای دوره های بعد باید از همین الان برنامه ریزی منظم کرد و ساماندهی منسجم به فکر المپیک های بعدی بود.

نجف پور اظهار داشت: برای حضور در المپیک های بعد باید نسلی تربیت کنیم که با اقتدار به این مسابقات صعود کنند و مقام شایسته ای برای ایران کسب نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان خوبی در هندبال داریم و به آینده خوشبین هستیم و امیدوارم روزی فرا برسد که این ورزش کشورمان جزو بهترینهای دنیا باشد و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار